خودداری امریکا از جنگ با طالبان در فراه

© AFP 2023 / Romeo Gacadنظامیان امریکایی
نظامیان امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها: نیروهای امریکایی در فراه، به گونۀ سیلقه‌ای مخالفان مسلح دولت افغانستان را هدف قرار می‌دهند .

به گزارش اسپوتنیگ، به نقل از خبرگزاری "جمهور افغانستان" این نیروها هر از گاهی به ولایت فراه رفته و برخی حملات برنامه‌ریزی شده را بر ضد عده‌ای از هراس افگنان انجام می‌دهند.
بریالی غفاری، مسئول شبکه نهادهای مدنی فراه در گفتگو با این خبرگزار گفته است: امریکایی‌ها گاهی اوقات به این ولایت می‌آیند و حملاتی مشخص شده را به ضد حلقه‌ای خاص از گروه‌های مخالف مسلح دولت اجرا می‌کنند. 

اعتراضات مردم شمال در پیوند با حملات هوایی نیرو های امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اعتراضات مردم شمال در پیوند با حملات هوایی نیرو های امریکایی در افغانستان

او صحبت خود را بازتر کرد و بیان داشت که هراس افگنانی که هدف امریکا هستند با حضور خارجی‌ها در افغانستان مخالف می‌باشند و ایدئولوژی ضد امریکایی دارند.
مسئول شبکه نهادهای مدنی فراه همچنین گفت: همیشه حضور نیروهای امریکایی در این ولایت موقت بوده و زمانی که به "دشمنان" خود آسیب جدی وارد کردند، از فراه می‌روند.
آقای غفاری اشاره کرد که برای افغان‌ها تمام هراس افکنان یکی بوده و دشمن آنان هستند اما این برای امریکایی ها مهم نیست و فقط به دهشت افکنانی کار دارند که از جانب آنان احساس خطر می‌کنند.
او طالبان را چند دسته عنوان کرده و یادآور شد بخشی از این گروه مخالف امریکا بوده و بخشی هم دشمنی خاصی با این کشور ندارند.
نمایندگان فراه در سنای کشور هم در این میان، اهداف امریکایی ها در فراه را نا معلوم می‌دانند.
گل احمد اعظمی، عضو مجلس بزرگان می‌گوید: حضور نیروهای امریکایی در ولایت فراه دائمی نیست و مشخص هم نمی‌باشد به دنبال چه چیزی هستند.
وی گفت: "واقعا در مورد کارهای امریکایی ها در فراه چیزی نمی‌دانم و به خودشان معلوم است چه می‌کنند."
این نماینده فراه در سنا یادآور شد که تنها قربانی نبردها در فراه مردم این ولایت و قوای مسلح موجود در آن هستند که همه روزه اخبار دردناک از سرنوشت آنان به گوش می‌رسد.
آقای اعظمی به نقل از مقام‌های امنیتی فراه گفت در جنگ‌های یک سال گذشته در این ولایت نزدیک به 1 هزار نیروی امنیتی کشته و یا زخمی شدند و این آمار چیزی از وخامت اوضاع را نشان می‌دهد.
در چند ماه گذشته، جنگنده‌های هوایی زیر نام حمایت قاطع در ولایت فراه حملاتی متعدد داشتند که در آن شمار زیادی از طالبان به شمول سرکرده‌های نامی این گروه کشته شدند.
این حملات در ولسوالی های شرقی فراه از جمله گلستان، پرچمن و… به چشم نخورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала