حمله طالبان با 2 موتر بمب گذاری شده به ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار

© Sputnikحمله طالبان با 2 موتر بمب گذاری شده به ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار
حمله طالبان با 2 موتر بمب گذاری شده به ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان اعلام کردند، که به مرکز نیروهای امنیتی در ولسوالی «شیرزاد» ولایت «ننگرهار» ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
رسیدن جنگجویان طالبان به دروازه های شهر کندز - اسپوتنیک افغانستان
رسیدن جنگجویان طالبان به دروازه های شهر کندز

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، که در حملات انتحاری این گروه به مقر نیروهای امنیتی در مرکز ولسوالی «شیرزاد» بیش از 200 نفر از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و زخمی شدند.

در بیانیه طالبان آمده است، که در این حمله دو موتر بمب‌گذاری شده پایگاه نیروهای افغانستان را هدف قرار داد و پس از آن نیز دیگر اعضای طالبان به دیگر نیروهای مستقر در این پایگاه حمله کردند.

طالبان افزود: در این پایگاه 130 پولیس و اعضای نیروهای خیزش مردمی و حدود 200 سرباز مستقر بودند که بیشتر آن‌ها بر اثر تخریب هر دو ساختمان کشته و زخمی شدند.

عطاء الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار وقوع حمله توسط طالبان را تایید کرد.    

به گفته عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، در پایان این درگیری 27 تن از جنگجویان شورشی کشته و 32 تن دیگر‌شان زخمی شدند.

او همچنان از کشته شدن هفت نیروی امنیتی افغانستان و زخمی شدن هشت تن دیگر‌شان نیز خبر داد.

سخنگوی والی ننگرهار گفته، که نیرو‌های پیاده و هوایی برای تصفیه ولسوالی شیرزاد از وجود مخالفان مسلح دولت به محل رسیده اند.

یادآوری می کنیم، که روز گذشته طالبان با انتشار بیانیه‌ای از آغاز عملیات بهاری با عنوان «الفتح» خبر داده و دور جدید مذاکرات امریکا و طالبان نیز قرار است در روزهای آینده در قطر برگزار شود.

پیش از اعلام عملیات بهاری طالبان امیدواری‌هایی وجود داشت که با توجه به جریان داشتن گفت‌وگوهای صلح امریکا و طالبان، این گروه موضع انعطاف پذیرتری را اتخاذ کرده و از اعلام عملیات بهاری خودداری کند اما از زمان اعلام عملیات الفتح طالبان به حملات خود علیه نیروهای امنیتی شدت بخشیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала