شرط کیم جونگ اون برای دیدار مجدد با ترامپ

© REUTERS / KCNAشرط کیم جونگ اون برای دیدار مجدد با ترامپ
شرط کیم جونگ اون برای دیدار مجدد با ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی برای ایالات متحده فرصت داد تا در خصوص دور جدید مذاکرات فکر کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آژانس مرکزی تلگراف کوریا، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی اعلام کرد که فقط به شرطی حاضر به دیدار مجدد با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آن کشور است که واشنگتن رویکرد خود را تغییر دهد.
رهبر کوریای شمالی شامگاه جمعه طی سخنرانی در مجمع عالی خلق کوریا با بیان اینکه شکست مذاکرات اخیر با امریکا خطر بازگشت به تنش‌های گذشته را افزایش داده، گفت: «تا پایان امسال (2019) با حوصله‌مندی صبر می‌کنیم تا آن‌ها (امریکایی ها) تصمیم خود را بگیرند. کاری که امریکا باید انجام دهد این است که طرز تفکر فعلی خود را تغییر دهد و با رویکرد جدید به سراغ ما بیاید».
وی همچنین افزود که نتیجه دیدار دوم با ترامپ در پایتخت ویتنام باعث شد که استراتژی تعامل بین‌المللی و توسعه اقتصادی که سال گذشته مورد بحث قرار گرفت، زیر سوال برود. 

پمپئو رهبر کوریای شمالی را «مستبد» خطاب کرد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو رهبر کوریای شمالی را «مستبد» خطاب کرد

رهبر کوریای شمالی در این باره توضیح داد: «نشست دوم در هانوی در فبروری، سوالات جدی را درباره درست بودن گام‌هایی که تحت تصمیم استراتژیک خود برداشتیم، برانگیخت. همچنین به ما احساس خطری درباره صداقت امریکا در بهبود روابط با کوریای شمالی داد.»
این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه برای برگزاری سومین نشست با رهبر کوریای شمالی ابراز تمایل و در عین حال در گفتگو با مون جائه این، رئیس‌جمهور کوریای جنوبی اعلام کرد واشنگتن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را همچنان حفظ خواهد کرد.
کیم‌جونگ اون با بیان اینکه هیأت امریکایی با طرح‌های شدیدا غیرقابل پذیرش به مذاکرات هانوی آمده بود، ادامه داد: «آن‌ها آماده نبودند که واقعا بنشینند و برای حل مشکلات، رو در رو مذاکره کنند. با چنین طرز تفکری، ایالات متحده قادر نخواهد بود ما را ذره‌ای وادار کند. حتی اگر صد‌ها و هزاران بار نشست داشته باشیم، بازهم نمی‌تواند چیزی که می‌خواهد را به‌دست بیاورد.»
وی ضمن اشاره به دیدارهای قبلی خود با ترامپ تاکید کرد که اگر قرار است نشست سوم هم تکرار نتیجه نشست هانوی باشد، پس علاقه‌ای به برگزاری آن ندارد.
ترامپ و کیم جونگ اون تاکنون دوبار با یکدیگر دیدار کرده‌اند؛ یک بار ماه فبروری در هانوی و بار دیگر جون سال گذشته در سنگاپور؛ دیدار‌هایی که به توافقی برای کاهش تحریم‌های امریکا در مقابل لغو برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کوریای شمالی منجر نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала