خبرنگار آلمانی: S-400" " کابوس ناتو" است

© Sputnik / Sergey Malgavkoخبرنگار آلمانی: S-400" " کابوس ناتو" است
خبرنگار آلمانی:  S-400  کابوس ناتو است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک خبرنگار آلمانی سیستم دافع هوای S-400 روسیه را کابوس خطرناک برای نیرو های ناتو نامید.

به گزارش اسپوتنیک؛ گرونوت کرامپر، روزنامه نگار آلمانی در مقاله‌ای برای مجله Stern نوشت: سیستم های ضد راکتی S-400 روسیه، یکی از قوی ترین سیستم های دفاع هوایی در جهان هستند. این سیستم ها در حالی که برای مسکو به عنوان "پرفروش" سیستم دفاع ضد راکتی شناخته شده اند، برای ناتو "کابوس" واقعی شمرده می شوند.
کرامپر می نویسد، سال های طولانی، ایالات متحده سلطه خود را در فضای هوایی بین المللی حفظ نموده بود. اما امروز سیستم راکتی روسی S-400 تهدید جدی را هم از نگاه کشف و هم از نظر محدوده فعالیت، برای هواپیما های نامرئی امریکایی به میان آورده است.  

خطر که ترکیه با خرید S-400 متوجه امریکا می سازد - اسپوتنیک افغانستان
خطر که ترکیه با خرید S-400 متوجه امریکا می سازد

وی می نویسد: ویژگی های دقیق این مجتمع دفاعی روسیه تا هنوز برای کشورهای غربی ناشناخته باقی مانده است. با این حال، روزنامه نگار می نویسد، شک و تردید آنها در مورد توانایی این سیستم ها برای مقابله با هواپیما های "نامرئی" پس از خرید C-400 توسط ترکیه و دیگر کشورها حل شد.
نویسنده‌ای این مقاله نوشته: حضور فقط یک قطعه نظامی روسی در سوریه موجب شد که جنگجویان غربی دیگر قادر به کنترل فضای هوایی "کشور ها" نباشند و یا هر ماموریت جنگی غیر قابل پیش بینی باشد.
به گفته روزنامه نگار، خرید S-400 برای ترکیه سودآور تر از خرید مجتمع های پاتریوت امریکایی بود.
به گفته وی سیستم دفاعی روسیه به مراتب پیشرفته تر از سیستم های امریکایی و در عین حال دو برابر ارزانتر است.
یادآوری می کنیم، که قرارداد عرضه سیستم دفاع هوایی اس-400 به ترکیه در سال 2017 امضا شد. در برابر این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کرده اند که تحویل جنگنده های اف-35 که پیش از این مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرد که، برای خرید سیستم دافع هوای S-400 از روسیه، از ایالات متحده امریکا اجازه نخواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала