یک جنگنده متعلق به ارتش حفتر در جنوب طرابلس سقوط کرد + ویدیو

© AP Photo / Mohamed Ben Khalifaیک جنگنده متعلق به ارتش حفتر در جنوب طرابلس سقوط کرد
یک جنگنده متعلق به ارتش حفتر در جنوب طرابلس سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به دولت وفاق ملی لیبی از سقوط یک جنگنده متعلق به ارتش جنرال لیبیایی مخالف این دولت در جنوب طرابلس خبر داد.
دولت موقت لیبی ورود شهروندان امریکا به این کشور را ممنوع اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
دولت موقت لیبی ورود شهروندان امریکا به این کشور را ممنوع اعلام کرد

به گزارش اسپوتنیک، محمد گنونو سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به دولت وفاق ملی لیبی از سقوط یک جنگنده متعلق به ارتش جنرال حفتر مخالف این دولت در جنوب طرابلس خبر داد.

منابع لیبیایی می‌گویند، که نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس، این جنگنده را که از نوع میگ 23 بود، پشت کاخ بن غشیر در طرابلس هدف قرار دادند و آن را سرنگون کردند.

یک منبع نظامی لیبی گفت، که پیلوت پیش از سقوط جنگنده اجکت کرد، اما هنوز سرنوشت وی مشخص نیست.

گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» که زیر امر «خلیفه حفتر» قرار دارد، چهارشنبه شب گذشته نیز یک فروند هواپیمای نظامی دولت وفاق ملی لیبی را سرنگون کرده بود.

طی یک هفته گذشته نیروهای زیر امر جنرال «خلیفه حفتر»، از افسران پیشین ارتش لیبی حرکت به سمت شهر طرابلس برای اشغال آن را آغاز کردند.

دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» که مورد پشتیبانی غرب و جامعه بین‌الملل است، در این مدت با نیروهای حفتر درگیر شدند. سازمان ملل اخیرا و به دنبال آغاز این درگیری‌ها در باره بازگشت گروه‌های افراطی و تکفیری در سایه درگیری‌های اخیر هشدار داده است.

یادآوری می کنیم، که در سال 2011 در طی جنگ داخلی معمر قذافی رهبر انقلاب لیبی توسط شورشیان کشته شد، که به لحاظ سیاسی و اقتصادی منجر به عواقب ویرانگر این کشور شد. در حال حاضر دو دولت در لیبی حضور دارند: فایز السراج نخست وزیر، وفاق ملی در طرابلس و کابینه وزرای موقت عبدالله عبدالرحمان آل ثانی، در شرق کشور، با یک پارلمان انتخاب شده و با حمایت فدرال مارشال خلیفه حفتر، که توسط ارتش ملی لیبی پشتیبانی می شود، وجود دارد.

گروه تروریستی داعش سه سال پیش موفق شده بود مناطقی را در امتداد ساحل لیبی در مدیترانه را به اشغال خود درآورد و شهر «سرت» را به عنوان پایتخت خلافت خودخوانده در این کشور اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала