ترامپ از گفته هایش در مورد "عشق به ویکی لیکس" منکر شد

© REUTERS / Carlos Barriaکاخ سفید:گفته های ترامپ در مورد "عشق به ویکی لیکس" شوخی بود
کاخ سفید:گفته های ترامپ در مورد عشق به ویکی لیکس شوخی بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید اظهارات ترامپ در حمایت از افشاگریهای سایت ویکی لیکس در طول مبارزات انتخاباتی سال 2016 را شوخی و مزاح خواند.

به گزارش اسپوتنیک، بازداشت جولیان آسانژ افشاگر سایت ویکی لیکس توسط دولت انگلیس، دولت امریکا را در موضع ضعف قرار داده است چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور پیش از این از افشاگرییهای وی تمجید و ابراز خوشحالی کرده بود.
براساس این گزارش، ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 یکی از حامیان افشاگریهایی گسترده ویکی لیکس بود و افشای ایمیلهای هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها بیش از همه به سود ترامپ در انتخابات تمام شد. ترامپ در واکنش به افشاگریهای جولیان آسانژ گفته بود عاشق ویکی لیکس است و اسناد فاش شده از دموکراتها را یک گنیجه ارزشمند خوانده بود.
"سارا سندرز" سخنگوی کاخ سفید در این زمینه به شبکه فاکس نیوز گفت: همه آنها شوخی و جک بود.
سندرز گفته: ببینید واضح است، رئیس جمهور در طول مبارزات انتخاباتی 2016 در این زمینه مزاح کرده بود.
سندرز افزود: تنها چیزی که در دادستانی آمریکا متوجه جولیان آسانژ است نفوذ به سیستمهای کامپیوتری پنتاگون در سال 2010 است و در واقع ما تنها طرفی هستیم که آن را جدی گرفتیم و برای مقابله با آن اقداماتی را اتخاذ کردیم.
آسانژ که از سال 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود هفته گذشته با برداشته شدن این پناهندگی از سفارت اخراج و بلافاصله توسط پلیس انگلیس بازداشت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала