واکنش زلمی خلیلزاد به ادعای طالبان در مورد جنگ تحمیلی توسط امریکا

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadواکنش زلمی خلیلزاد به ادعای طالبان در مورد جنگ تحمیلی توسط امریکا
واکنش زلمی خلیلزاد به ادعای طالبان در مورد جنگ تحمیلی توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نسبت به ادعای طالبان درباره جنگ تحمیلی امریکا علیه افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با نشر پیامی در صفحه رسمی تویتر خود گفته است که ایالات متحده امریکا جنگ را بر افغانستان تحمیل نه کرده است بلکه افغانستان از چندین دهه بدینسو درگیر جنگ بوده و در مواردی هم افغان ها با هم درگیر شده اند.
وی همچنان افزوده است که در این نبردها ده ها هزار افراد ملکی جان های شان را از دست داده اند و اکنون افغان ها بجای فصل جدید جنگی خواهان یک مسیر و آنیده جدید هستند.
آقای خلیلزاد با تاکید بر این که جنگ بیشتر راه حل نیست، گفته است که به همین خاطر ایالات متحده امریکا با نمایندگان طالبان وارد مذاکرات شده است و گزینه های را نیز به هدف کاهش خشونت ها به طالبان پیشنهاد کرده است.
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در این مورد جزئیات بیشتر ارائه نه کرده اما افزوده است که امتناع طالبان از مذاکره، جنگ جاری در افغانستان را به درازا خواهد کشانید.
این در حالی است که گروه طالبان پیش از این ادعا کرده بود که ایالات متحده امریکا جنگ را بر افغانستان تحمیل کرده است.
گروه طالبان ایالات متحده امریکا را پس از آن به 'تحمیل جنگ بر افغانستان‘ متهم کرد که اعلام آغاز عملیات بهاری طالبان با واکنش تند جنرال سکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان و آقای زلمی خلیلزاد مواجه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала