جدیدترین سوپر-مرمی روسی: مرمی از پلاستیک

© Photo / Public domainجدیدترین سوپر-مرمی روسی: مرمی از پلاستیک
جدیدترین سوپر-مرمی روسی: مرمی از پلاستیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چارلی گااو (Charlie Gao) در مقاله در نشریه The National Interest (امریکا) می نویسد، اگرچه در نظر اول این خاطره انگیز و نوآوری معلوم میشود، همه باریکی در فورمولبندی نهفته است. از پلاستیک فقط بخش کوچک مرمی ساخته شده است.

چندی قبل کانسرن روسی «اتحادیه علمی تولیدی "پریبور"» اعلام داشت که توانسته مرمی را برای توپخانه سبک بر اساس پلاستیک طراحی کند. اگرچه در نظر اول این خاطره انگیز و نوآوری معلوم میشود، همه باریکی در فورمولبندی نهفته است. از پلاستیک فقط بخش کوچک مرمی ساخته شده است. بخش زیادی مرمی نو 30-ملی متری کانسرن "پریبور" از فلز ساخته شده است. بدنه مرمی کاملاً فلزی است. طوریکه نمایندگان کانسرن "پریبور" میگویند بخش پلاستیکی — این کمربندهای عمده اند.

کمربندهای عمده معمولاً در کارطوس استفاده میشود که بور آن از7،12 ملی متر تجاوز میکند، تا جری بکار گرفته شود و دوران مرمی فعال گردد. در بسایری مرمی ها تا به حال کمربندهای عمده استفاده میشود که از فلزات نرم، مانند مس یا سرب ساخته شده اند. اما در مرمی نو روسی کمربند از پلاستیک ساخته شده است.

آیا در این کدام نوآوری است یا خیر؟ گمان نمی کنم. امریکا از کمربندهای عمده پلاستیکی قبلاً در سال های 1970 زمان استفاده آغاز کرده بود، وقتیکه در طیاره تهاجمی امریکایی А-10 که توان نابودساختن تانک ها داشت، توپ کتلوی GAU-8 نصب شده بود. سرعت انداخت این سلاح به اندازه بلند بود که کمربندهای عمده عنعنوی میتوانستند به استهلاک سریع میل منجر گردند. در نتیجه مرمی های 30173 х  ملی متری متنوع ساخته شدند و در آنها کمربندهای عمده پلاستیکی جابجا گردیدند.

کمربندهای عمده پلاستیکی در اکثریت مرمی های نصب شده که اردوهای کشورهای ناتو از آنها استفاده میکنند. در مرمی های 15-ملی متری ماشیندار سنگین Fabrique Nationale نیز کمربندهای پلاستیکی وجود دارند.

پس چرا روسیه راجع به کمربندهای عمده مرمی های خود چنین سروصدا بلند کرده؟

در مرمی های روسی بطور عنعونی از کمربندهای عمده از سرب و مس استفاده میشد. نمایندگان "پریبور" بر همان برتری های استناد میکنند که امریکایان زمان بر آنها استناد میکردند، وقتیکه آنها را در مرمی های خود نصب کردند: افزایش مدت استهلاک میل و بهبود مشخصات انداخت هنگام آتش سریع.

برای توپخانه اتومات روسیه که بالای ماشین های محاربوی نصب شده، ممکن انداخت بسیار سریع، نسبت به انواع توپ های اتومات مشابه در کشورهای ناتو مشخص باشد. در بسیاری ماشین های محاربوی ناتو نوع جدید توپ های اتومات نصب شده که سرعت انداخت آنها از 300 مرمی در یک دقیقه تجاوز میکند.

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر جدیدترین سوپر-مرمی روسی: مرمی از پلاستیک
جدیدترین سوپر-مرمی روسی: مرمی از پلاستیک - اسپوتنیک افغانستان
جدیدترین سوپر-مرمی روسی: مرمی از پلاستیک

در عین حال در اکثریت ماشین های محاربوی روسی توپ های اتومات 2А42 نصب شده که سرعت انداخت آن  در رژیم دافع هوا میتواند 800 فیر در یک دقیقه برسد که به سطح بسیار بلند استهلاک میل منجر میگردد.

عین مرمی ها در توپ های اتومات 2А38 در مجتمع های دافع هوای «تونگوسکا» و «پانتسیر» استفاده میشوند که برای آنها شاخص های بلند سرعت انداخت مشخص می باشند. قابلیت حیاتی میل 2А38 در شرایط استفاده از مرمی های استندرد را 8 هزار فیر تشکیل میدهد. اگر دوچندساختن این شاخص ممکن گردد، این بهبود قابل ملاحظه از نقطه نظر لوژیستیکی ثابت خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала