واکنش ارگ به تصمیم عبدالله عبدالله در پیوند به عدم اشتراک درجرگه مشورتی صلح

© Photo / M.Naderiنشر لست مذاکره‌کنندگان از جانب حکومت با طالبان در نشست قطر
نشر لست مذاکره‌کنندگان از جانب حکومت با طالبان در نشست قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ثبات و همگرایی یکشنبه (25 حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته که در روند برگزاری لویه جرگه مشورتی هیچ مشورتی با این تیم نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که قرار است رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، شکایت و نگرانی او را در مورد این جرگه شنیده و تصامیمی اتخاد شود.
قرار است رئیس جمهور اشرف غنی در دیداری با عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان شکایت و نگرانی آقای عبدالله در مورد لویه جرگه مشورتی را شنیده و تصامیم را در مورد اتخاذ کنند. 

ممکن رقیبان انتخاباتی اشرف غنی جرگه مشورتی صلح را تحریم کنند - اسپوتنیک افغانستان
ممکن رقیبان انتخاباتی اشرف غنی جرگه مشورتی صلح را تحریم کنند

این موضوع را هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور غنی بعد از آن ابراز داشت که تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در مورد برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح اعلامیه‌ای را صادر نموده در آن گفت که این تیم شامل مشوره‌ها برای برگزاری چنین نشست نبوده و در چنین نشست شرکت نمی‌کند.
تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی دیروز با نشر اعلامیۀ گفت:
""از چندی به این‌سو برای برگزاری نشست مشورتی زیر عنوان جرگه مشورتی صلح تصمیم گرفته شده و با توظیف تعدادی، بخش‌هایی از مراحل تطبیقی آن را نیز پیش برده‌اند.
ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم".
بعد از نشر این اعلامیه، هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور غنی در تویتر‌ اش نوشت که تیم ثبات و همگرایی تا حال نگرانی و شکایت خویش را در مورد لویه جرگه مشورتی صلح با رئیس جمهور غنی شریک نکرده بود و قرار است رئیس جمهور غنی در دیدار‌ اش با آقای عبدالله، شکایت و نگرانی این تیم را استماع نماید و تصامیم مناسب در زمینه اتخاذ گردد.

در حالی‌که آمادگی‌ها برای این نشست از دیر به این طرف جریان داشته است، اعلان تیم ثبات و همگرایی آقای عبدالله که شماری زیاد از چهره‌های مطرح سیاسی افغان به شمول عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور شامل آن است، چه معنای خواهد داشت؟

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала