اکوادور: آسانژ تلاش داشت سفارت را به مرکز جاسوسی تبدیل کند

© REUTERS / Hannah McKayWikiLeaks founder Julian Assange arrives at the Westminster Magistrates Court, after he was arrested in London, Britain April 11, 2019.
WikiLeaks founder Julian Assange arrives at the Westminster Magistrates Court, after he was arrested in London, Britain April 11, 2019. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور اکوادور ادعا کرد بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس از سفارت این کشور در لندن به عنوان یک مرکز جاسوسی استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از The Guardian، لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور در مصاحبه با این روزنامه انگلیسی ابراز داشت، جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس از سفارت اکوادور در لندن به عنوان یک مرکز جاسوسی استفاده می‌کرد که این موضوع، با شرایط پناهندگی متناقض بود.
پس از لغو پناهندگی آسانژ در سفارت اکوادور در لندن، پلیس انگلیس روز پنجشنبه او را از سفارت خارج کردند. با خروج آسانژ از سفارت اکوادور راه برای استرداد و محاکمه او در آمریکا هموار شد.
رابطه آسانژ با میزبانش پس از آن تیره شد که دولت اکوادور او را به جمع آوری اطلاعات درباره زندگی شخصی رئیس جمهور این کشور متهم کرد.
مورنو در مصاحبه با گاردین اظهار داشت هر گونه گزارشی مبنی بر ارتباط اخراج آسانژ از سفارت اکوادور با موضوع جمع آوری اطلاعات درباره زندگی شخصی خود را رد و اعلام کرد این اقدام تلافی جویانه نبوده است بلکه آسانژ سعی داشت سفارت را به مرکز جاسوسی و محلی برای تخریب دموکراسی دیگر کشور‌ها تبدیل کند.
او گفت: از نظر دولت اکوادور هرگونه تلاش برای بی‌ثباتی، اقدامی سرزنش‌آمیز و غیرقابل قبول است. زیرا ما یک کشور مستقل هستیم و سیاست سایر کشور‌ها برای ما قابل احترام است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم خانه ما که درش به روی همه باز است به مرکز جاسوسی تبدیل شود.
هواداران آسانژ روز یکشنبه مقابل زندان «بلمارش انگلیس»، زندان محل نگهداری او تجمع کردند. آن‌ها دولت اکوادور را به اطاعت از آمریکا و خیانت به آسانژ متهم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала