خلیلزاد آغاز نشست ششم امریکا و طالبان را رد کرد

© Photoمذاکرات قطر
مذاکرات قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان، خبر ها مبنی بر دور ششم گفتگو های امریکا با طالبان را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی،وزیر امورخارجه پاکستان روز گذشته در صحبت با شماری از رسانه های آن کشور گفت که، انتظار می‌رود زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان گفتگوهایش را در دوحه با نماینده‌گان طالبان آغاز کند.
شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ابراز داشت؛ با آنکه موانع سد راه گفتگوها میان امریکا و طالبان ایجاد شده است، پاکستان خواهان موفقیت این گفتگوهاست.
آقای قریشی دیروز در سفری به ملتان به خبرنگاران گفت، انتظار می‌رود هیئت امریکایی امروز در دوحه با نماینده‌گان طالبان دیدار و گفتگو کند. 

با این وجود، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته (15 اپریل) با مقام‌های ترکی در واشنگتن روی موضوع صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.
آقای خلیلزاد پس از این گفتگو در یک تویت کوتاه گفته که با مشاور رییس جمهور ترکیه دیدار کرده و او به همکاری در روند صلح افغانستان تعهد کرده است.
او همچنین در یک تویت دیگر برگزاری ششمین دور مذاکره با طالبان را رد کرده و گفته که تا هنوز در واشنگتن به سر می‌برد و به قطر نرفته است.
قرار است این نشست زیر نام "گفتگو‌های بین‌الافغانی" از 19 تا 21 ماه اپریل در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود.
در همین حال طالبان نیز برای این نشست آمادگی می‌گیرند و آن‌ها می‌گویند حدود 25 نفر از جمع اعضای مذاکره کننده و اعضای دفتر این گروه در قطر در این نشست شرکت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала