توافق طالبان با شرکت نمایندگان دولت در نشست قطر

© Photoپسر بن لادن میتواند به موضوع چانه زدن های سیاسی بین امریکا و طالبان مبدل گردد
پسر بن لادن میتواند به موضوع چانه زدن های سیاسی بین امریکا و طالبان مبدل گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان از مخالفت با شرکت هیئت گفتگوکننده دولت در نشست قطر دست کشیده و اکنون نمایندگان دولت آماده شرکت در این نشست هستند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع معتبر از دفتر سیاسی طالبان در قطر به "اینترفاکس" گفت، هیئت گفتگو کننده از سوی دولت افغانستان تعیین شده ، اما این هیئت از نام دولت کابل وارد مذاکره نخواهد شد.
منبع تأکید کرد که حضور نمایندگان دولت اشرف غنی برای "مذاکره" نخواهد بود و این نشست یک نشست "مشورتی" است.
به گفته این منبع، طالبان که پیبش ازاین مخالف هرگونه شرکت نمایندگان دولت در نشست قطر بودند، اکنون از مخالفت دست کشیده و توافق نمودند تا هیئتی از کابل نماینگی کند. منبع خبر داد که این نشست قرار است در روز های 19 و 20 اپریل در دوحه پایتخت قطر برگزار گردد. 

 

واکنش زلمی خلیلزاد به ادعای طالبان در مورد جنگ تحمیلی توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش زلمی خلیلزاد به ادعای طالبان در مورد جنگ تحمیلی توسط امریکا

گفته می شود که همانند نشست بین الافغانی مسکو، رهبری نشست قطر را نیز "حامد کرزی" رئیس جمهور پیشین افغانستان بر عهده خواهد داشت.
طالبان گرچه پذیرفته‌اند که نمایندگان دولت افغانستان نیز در نشست قطر شرکت کنند. اما طالبان اعلام کرده که هیئت دولتی به شکل شخصی در اجلاس دوحه حضور می‌یابد و محدودیت‌هایی را برای شرکت این نمایندگان قائل شده است.
ناظران سیاسی و تحلیل‌گران منطقه امکان حضور نمایندگان دولت افغانستان در نشست آتی صلح افغانستان را "گامی در جهت به وجود آوردن اعتماد" و اقدامی در راه "دست‌یابی به راه‌حلی برای صلح" در این کشور جنگ‌زده ارزیابی می‌کنند.
دولت اشرف غنی در نظر دارد هیئت بزرگی متشکل از چهره‌هایی خارج از ترکیب کابینه خود را برای شرکت در گفت‌وگوهای صلح افغانستان به قطر بفرستد.
در این هیئت نمایندگان دولت پیشین افغانستان، سیاستمداران سرشناس و برخی رهبران سابق طالبان که در حال حاضر در جامعه مدنی افغانستان فعال‌اند، شرکت خواهند کرد.
سخنگوی طالبان نیز اعلام کرد که برای نخستین بار در هنگام گفت‌وگو با احزاب سیاسی افغان شماری از زنان نیز در تیم مذاکره‌کننده طالبان حضور خواهند داشت.
وی بدون نام بردن از آن‌ها گفت: این زنان هیچ رابطه خانوادگی با اعضای ارشد طالبان ندارند، مردم معمولی افغان از داخل و خارج کشور هستند که حامی امارت اسلامی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала