دکترعبدالله چرا در جرگۀ مشورتی صلح شرکت نمی‌کند

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر دکترعبدالله چرا در جرگۀ مشورتی صلح شرکت نمی‌کند
دکترعبدالله چرا در جرگۀ مشورتی صلح شرکت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائیه، جرگه مشورتی صلح را راه حلی برای رفع مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجرایی، روز یکشنبه با انتشار اعلامیه‌ای گفت که گروه انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله، جرگه مشورتی صلح را راه حلی برای رفع مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند و در آن شرکت نخواهد کرد.
در این اعلامیه آمده:"ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم.
رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی می‌گوید که "واضح نبودن اهداف" جرگۀ مشورتی صلح، یکی از دلایل عمدۀ بود که تیم ثبات و همگرایی تصمیم گرفت در این جرگه اشتراک نکند.
ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این اعلامیه ریاست اجرایی گفته است که تیم انتخاباتی آقای عبدالله تاکنون نگرانی و شکایت خویش را در مورد لویه جرگه مشورتی صلح با آقای غنی در میان نگذاشته و قرار است در این رابطه آقای غنی با آقای عبدالله دیدار کند.
اقدام آقای عبدالله در تحریم جرگه مشورتی صلح که به ابتکار و با سرمایه گذاری ارگ ریاست جمهوری برگزار می شود، تا حدود زیادی غیر منتظره بود.
از جانب دیگر، به نظر می رسد که برگزاری جرگه مشورتی صلح، مورد تأیید امریکا نیز نمی باشد.
لویه جرگه مشورتی صلح که قرار است به تاریخ 9 ماه ثور در کابل برگزار شود، در آن بیش از 2 هزار تن اشتراک ‌کننده از سراسر کشور گرد هم خواهند آمد.
پیش از این تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، در بیانیه ای گفته بود، که در جرگه‌ مشورتی صلح که از سوی حکومت وحدت ملی برگزار می‌گردد هیچگونه مشوره با جریان‌های مطرح سیاسی و ملی در پیوند به برگزاری آن در شرایط کنونی صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала