استقرار نخستین جنگنده های نامرئی F 35 امریکا در خاورمیانه

CC BY 2.0 / Forsvarsdepartementet / Testflyging av første norske F-35استقرار نخستین جنگنده های نامرئی F 35 امریکا در خاورمیانه
استقرار نخستین جنگنده های نامرئی F 35 امریکا در خاورمیانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی هوایی امریکا از استقرار نخستین جنگنده های نامرئی F 35 در منطقه خاورمیانه خبر داده است.

 به گزارش اسپوتنیک، نیروی هوایی امریکا روز دوشنبه اعلام کرده است که نخستین فروند جنگنده های نامرئی F 35 در خاورمیانه مستقر کرده است.
بر اساس این گزارش، 2 فروند از جنگنده های نامرئی F 35 به پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی اعزام شده است.
در بیانیه نیروی هوایی امریکا آمده است: پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده آماده آغاز ماموریت مربوط به استقرار جنگنده های نامرئی F 35 در خاورمیانه هستند و برای این ماموریت آموزش دیده‌اند. جنگنده های نامرئی F 35 قابلیت عملیاتی بیشتری با استفاده از توانایی‌های پیشرفته رادارگریزی داشته و مجهز به آخرین فناوری‌های تسلیحاتی هستند.  

انتقاد سرپرست وزارت دفاع امریکا از جنگنده اف-35 امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد سرپرست وزارت دفاع امریکا از جنگنده اف-35 امریکایی

جنرال جوزف گاستل فرمانده «آفسنت»، اعلام کرد که این جنگنده ها با مشخصات عالی خود امنیت و ثبات در تئاتر نظامی را افزایش خواهند داد و باعث ترس مهاجمان خواهند شد.
دیوید گولدفین رئیس ستاد نیروی هوایی امریکا در این خصوص گفت:«جنگنده F 35 برتری مریکا را در هر شرایطی در آسمان تأمین می کند.
قبلا این وظیفه را جنگنده های نامرئی نسل پنجم F — 22 انجام می داد و طی سال های جنگ، پوشش خوبی برای نیروهای ائتلاف بودند و در عملیات جنگی علیه شرکت داشتند و نقش مهمی در جمع آوری اطلاعات شناسایی در جریان درگیری ها ایفا می کردند.
یکی از اینگونه موارد، نابودی هواپیمای سوریه توسط جنگنده نیروی هوایی امریکا در سال 2017 و عملیات نیروی دریایی علیه زیرساخت دولت بشار اسد عنوان شده است.
سخنگوی «آفسنت» اعلام داشت:«استقرار جنگنده «اف-35» یک گام برنامه ریزی شده است». وی نگفت که آیا این جنگنده ها در افغانستان نیز مستقر خواهند شد که سپتامبر سال گذشته جنگنده امریکایی برای اولین بار در عملیات نظامی شرکت کرد.
به نظر می‌رسد این نخستین جنگنده های نامرئی F 35 نیستند که فعالیت خود را در خاورمیانه آغاز کرده‌اند. پیش از این امریکا ده‌ها فروند از این جنگنده را به اسرائیل تحویل داده است.
امریکا از سال 2017 میلادی تاکنون جنگنده های نامرئی F 35 را در بریتانیا و جاپان نیز مستقر کرده است.
ایالات متحده از یک سو، جنگ تجاری با چین را آغاز کرده است و با تحریم ایران و محدود کردن صادرات سلاح و محصولات صنایع دفاعی روسیه تلاش می‌کند مانع رشد و توسعه روابط کشور‌های مزبور با جامعه جهانی شود. امریکا در همین راستا جنگنده های نامرئی F 35 را که پیشرفته‌ترین محصول صنایع نظامی در جهان است به بند و زنجیر بردگی و جنگ تجاری علیه متحدان خود تبدیل کرده است.
ترامپ با ادعای احیای ابرقدرتی امریکا بر تولید و صادرات جنگنده های نامرئی F 35 سرمایه گذاری کرده است. شرکت لاکهید مارتین، تولید کننده جنگنده های نامرئی F 35 قرار است این نوع هواپیما را به 13 کشور صادر کند. تعداد جنگنده های نامرئی F 35 مدل اِی که قرار است تولید شود 4500فروند است. صادرات این نوع هواپیما صنایع دفاعی و نظامی امریکا را سرپا نگه داشته و انتخاب مجدد ترامپ را در سال 2020 تضمین خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала