تقریباً یک ملیارد یورو برای احیأ نوتردام کمک شده است

© Photo / Ubisoftکلیسای جامع نوتردام پاریس
کلیسای جامع نوتردام پاریس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک روز بیش از 700 ملیون یورو برای احیأ کلیسای نوتردام جمع آوری شده است

به گزارش اسپوتنیک، در جریان کم از 24 ساعت بیش از 700 میلیون یورو برای بازسازی نوتردام دی پاریس پس از آتش سوزی این کلیسای جامع جمع آوری شده است.

نمای بیرونی کلیسای نوتردام پاریس - اسپوتنیک افغانستان
کلیسای نوتردام پاریس / میراث جهانی

آن هیدالگو شهردار پاریس قبلا خبر داد که مقامات شهر 50 ملیون یورو اختصاص داده اند و می خواهند یک کنفرانس بین المللی با مشارکت شهروندان هنرپرور از سراسر جهان را برای جمع آوری پول ضروری غرض بازسازی کلیسای جامع دایر کنند.
خانواده بنیانگذاران شرکت مواد آرایشی L'Oreal Bettancourt و خانواده آرنو را که مالک شرکت تولید کننده کالاهای لوکسLVMH آماده هستند بزرگترین کمک مالی-200 ملیون یورو را انجام دهند.
فرانکوئیس هانری پینو، تاجر فرانسوی، یک صد ملیون یورو اختصاص داده است. مقدار مشابه را آماده است شرکت نفت و گاز Total فرانسه اختصاص دهد.
مقامات نواحی مرکزی فرانسه نیز آمادگی خود را در حمایت از بازسازی کلیسای جامع اعلام نموده و 10 میلیون یورو اختصاص داده اند. کاخ Bouygues همین مبلغ را نیز برای کمک در نظر گرفته است، که میتوان از کانال TF1 و شرکت Bouygues Telecom.نام گرفت.

هدیه 100 میلیون یورویی میلیاردر فرانسوی برای بازسازی نوتردام پاریس - اسپوتنیک افغانستان
هدیه 100 میلیون یورویی میلیاردر فرانسوی برای بازسازی نوتردام پاریس

اداره شهرستان کان فرانسه، جایی که جشنواره فیلم مشهور برگزار می شود، مبلغ 10 هزار یورو کمک به صندوق بازسازی کلیسای جامع و تأسیس صندوق های کمک مالی در تالار شهرداری و سالن های شهر را به عهده گرفته است. مقامات محلی همچنین گفتند که "کمک های بین المللی جهان سینما را جمع آوری خواهند کرد.
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در ارتباط با پیامدهای غم انگیز آتش سوزی در کلیسای جامع نوتردام همدردی خود و مردم روسیه را به امانوئل مکرن، رئیس جمهور فرانسه و تمام مردم فرانسه ابراز کرده پیشنهاد نمود که بهترین متخصصان روسی را برای کمک به بازگرداندن کلیسای جامع نوتردام می فرستد.
کلیسای جامع نوتردام پاریس، کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در ناحیه چهارم در مرکز پاریس واقع شده‌است. هر سال 13 ملیون نفر از آن بازدید می‌کنند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала