مناسبات میان امریکا و نزوئلا به بن‌بست کشید

© REUTERS / Miraflores Palaceمناسبات میان امریکا و نزوئلا به بن‌بست کشید
مناسبات میان امریکا و نزوئلا به بن‌بست کشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها از بن‌بست در مناسبات میان امریکا و نزوئلا خبرداده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وبسایت و مجله هفتگی واشینگتن اگزمینر، اعلام کرد که آخرین بازدید مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا از مرز های ونزوئلا و کلمبیا، برنامه عمل این کشور در این منطقه را روشن ساخته است.
در این سفر پومپئو، در مورد پشتیبانی دولت امریکا از پناهندگان صحبت کرد و برعلاوه چندین بار خواستار استعفای نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا شد و همچنین این کشور را به اعمال تحریم های جدید تهدید کرد، با این همه نشریه می نویسد که با توجه بیانات جداگانه روی موضوعات مختلف گویندگی از آن می کند که وزیر امور خارجه امریکا برنامه ای روشن در ونزوئلا نداشته است.
واشینگتن اگزمینر، اضافه می کند که ایالات متحده از تمام کارت های دیپلماتیک خود استفاده می کند که از خوان گوایدو، مخالف دولت حمایت کرده و او را به عنوان رئيس موقت دولت ونزوئلا بشناسد.
چنین برنامه می تواند تنها زمانی عملی باشد که خوان گوایدو از حمایت ارتش برخوردار می بود، اما در حال حاضر مادورو کاملا کنترول ارتش را در دست دارد و خواست واشینگتن مبنی بر راندن وی از قدرت کار نخواهد داد.
روی هم رفته ارتش ونزوئلا با آنکه ایالات متحده حمایت خود را از گوایدوو اعلام کرد، از وی پشتیبانی نکرد.
این نشریه اشاره می کند که امریکا مشتاق پایان دادن به این بحران است، اما آنها نمی توانند با مادورو مذاکره کنند زیرا قبلا او را به عنوان یک رئیس جمهور نامشروع شناخته اند. به این ترتیب، این نشان دهنده آنست که در مناسبات میان ایالات متحده و ونزوئلا بن بست رونما شده است و از سوی دیگر کمک نظامی مسکو به کاراکاس این نگرانی ها را شدت بخشیده است.
لارم به ذکر است که ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала