ترامپ قطعنامه کنگره برای عدم حمایت از عربستان سعودی را وتو کرد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ قطعنامه کنگره برای عدم حمایت از عربستان سعودی را وتو کرد
ترامپ قطعنامه  کنگره برای عدم حمایت از عربستان سعودی را وتو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ قطعنامه کنگره امریکا را که خواستار قطع حمایت از عربستان در جنگ علیه مردم یمن بود، وتو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا برای دومین بار از وتو در مقابل مصوبات کنگره استفاده کرد و در نامه خطاب به سنای کشورش نوشت که این قعطنامه غیرضروری بوده و بر روابط خارجی ایالات متحده تاثیر منفی می‌گذارد.
این قطعنامه که ماه گذشته در سنای آمریکا تصویب شد، در 15 ماه حمل در مجلس نمایندگان این کشور نیز با اکثریت آرا مورد تصوب قرار گرفت.
این نخستین قطعنامه ای است که در دو مجلس سنا و نمایندگان از سال 1973 تا کنون تصویب شده و پس از آن جدی تر شد که عربستان جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز وحشتناکی به قتل رساند.
این قطعنامه از ترامپ می خواهد تا نیروهای نظامی امریکا در یمن یا آنهایی که به نوعی در این جنگ اثرگذارند را خارج کند مگر آن دسته از نیروهایی که با القاعده یمن در حال جنگ هستند.
رئیس جمهوری امریکا پیشتر نیز قطعنامه ای دیگر از کنگره را که خواهان لغو اعلام وضعیت فوق العاده در مرزهای جنوبی امریکا بود، وتو کرد.
ترامپ برای ساخت دیوار مرزی درخواست بودجه ای 5.7 میلیارد دالری از کنگره کرده بود اما با مخالفت دمکرات ها، تصمیم گرفت در مرز امریکا با مکسیکو وضعیت فوق العاده اعلام کند تا بتواند بودجه این دیوار را از محلی دیگر تامین کند.
گفتنی است، سازمان ملل متحد وضعیت یمن را بدترین فاجعه انسانی جهان خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала