شکست فاحش طالبان در غزنی و فاریاب

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaشکست فاحش طالبان در غزنی و فاریاب
شکست  فاحش طالبان در غزنی و فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان مسلح در نقاط مختلف غزنی و ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب به شکست سنگین مواجه شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه وزارت دفاع ملی که امروز چهار شنبه(28، حمل) منتشر شده، گفته می شود که در جریان عملیاتهای هوایی قوای ائتلاف حوالی شام دیروز در قریه جات زیوج و منگور مرکز غزنى به شمول سالار، سرگروپ طالبان، ۴ طالب تروریست کشته، ۱ تن زخمی، یک عراده موتر نوع داتسن و یک موتر نوع صرف آنها تخریب شد.
در اعلامیه اهمچنین آمده است که از چاشت دیروز تا ناوقت یشب گذشته طی عملیات کوماندوها و قوای هوایی افغانستان در قریه های لوارگه، سپیدار، هوتک و الخ ولسوالی گیلان، سرفراز ولسوالی آب بند، پارچه ولسوالی گیرو و مربوطات ولسوالی ناوه، ۱۶ طالب تروریست کشته، ۶ تن زخمی، یکعراده موتر نوع فولدر، یکعراده موترسایکل و مقدار از اسلحه طالبان نیز نابود شده است.
وزارت دفاع در مورد ولایت فاریاب طی یک اعلامیه دیگر افزوده است که روز گذشته در چهار مرحله درگیری میان نیروهای امنیتی و تروریستان طالب رخ داد که در پایان درگیری‌ها، ۱۱ تن تروریستان بشمول دو فرمانده کلیدی شان بنام های عمری و مولوی نعیم کشته و ۲۱ تن شان به شمول سه فرمانده کلیدی هریک: مولوی نجیب الله مشهور به ناصر مسئول قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی دولت آباد، مولوی احسان الله مشهور به طوفان سرگروپ طالبان و مولوی طاهر، مسؤل نظامی قوش‌تیپه جوزجان که همراه با سربازانش به کمک تروریستان در دولت آباد آمده بود، شدیداً زخمی شده‌اند. اجساد مرده‌های شان هنوز در میدان نبرد باقی مانده است.
براساس اعلامیه این وزارت؛ در این درگیری ها به نیروهای خودی آسیب نرسیده است.
پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته بود که آغاز عملیات بهاری طالبان زیر نام «الفتح» هیچ دست‌آوردی جز افزایش درد و رنج غیرضروری برای مردم افغانستان، نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала