واکنش طالبان به فهرست 250 نفره حکومت: نشست قطر محفل عروسی نیست

© Sputnik / T.AZIMشیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو
شیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان در واکنش به اعزام هئیت 250 نفره گفت‌وگوهای صلح از طرف دولت افغانستان برای حضور در نشست قطر اعلام کرد که "این مراسم عروسی یا مهمانی در هتلی در کابل نیست، بلکه یک کنفرانس منظم است" .

 به گزارش اسپوتنیک، طالبان در بیانیه ای فهرست 250 نفری هیات دولت افغانستان برای مذاکرات صلح با این گروه در نشست قطر را به مسخره گرفت.
روز گذشته دولت افغانستان فهرست 250 نفری برای شرکت در نشست قطر را منتشر کرد. در این فهرست نمایندگانی از احزاب سیاسی، شخصیت های سیاسی، بزرگان جهادی، خانواده‌های قربانیان، شورای عالی صلح، علما، شورای ملی، جامعه مدنی، زنان، جوانان، خبرنگاران، مقام های حکومتی و بزرگان و متفذین قومی در آن حضور دارند.
طالبان در بیانیه خود تاکید کرده است که از میان این فهرست فقط باید شخصیت های محدود سیاسی و بزرگان قومی در نشست پیش رو شرکت کند.
در اعلامیه طالبان تاکید کردند: تنظیم کنندگان کنفرانس برنامه ندارند که این تعداد افراد را تنها از کابل بپذیرند؛ همچنین در کنفرانس ها این گونه اشتراک ها رواج نیست.
همچنین افزوده است: تهیه کننده های لیست در کابل باید درک بکنند این یک کنفرانس منظم و برنامه ریزی شده در یک کشور دور دست خلیجی است، نه مراسم عروسی و یا مهمانی در یکی از هتل کابل!
قرار است نشست بین‌الافغانی قطر روزهای شنبه و یک‌شنبه هفتۀ آینده میان نمایندگان دولت افغانستان، رهبران و احزاب سیاسی و طالبان در دوحه برگزار شود.
طالبان گرچه پذیرفته‌اند که نمایندگان دولت افغانستان نیز در نشست قطر شرکت کنند. اما طالبان اعلام کرده که هیئت دولتی به شکل شخصی در اجلاس دوحه حضور می‌یابد و محدودیت‌هایی را برای شرکت این نمایندگان قائل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала