ترکیه: تهدیدهای امریکا موثر نیستند

© Sputnik / Andrey Steninترکیه: تهدیدهای امریکا موثر نیستند
ترکیه: تهدیدهای امریکا موثر نیستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکی میگوند که ترکیه کشور مستقل است و خودش تصمیم میگیرد که تسلیحات مورد نیاز خود را از کدام کشور خریداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه امروز در یک نشست خبری در جواب سوالی درباره تنش ها در روابط انقره و واشنگتن گفت که تهدیدهای ایالات متحده به ترکیه موثر نیستند، زیرا روابط باید بر پایه اعتماد متقابل و منافع مشترک بنا گردد.

کالین: «در هفته جاری وزرای مالیه و دفاع ترکیه و من با همکاران امریکایی مان روی این مسائل بحث نمودیم. ما تاکید کردیم که تهدیدات امریکا به ترکیه در قبال خرید سیستم های اس-۴۰۰ موثر نخواهند بود، زیرا روابط باید بر پایه اعتماد متقابل و منافع مشترک بنا گردد.»

به گفته وی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در چارچوب نشست ناتو پیشنهاد ایجاد کمیسیون تخنیکی را کرده بود تا موضوع خطر برای ائتلاف مشخص شود.

کالین: «اگر طرف امریکایی واقعا نگران این موضوع است، باید این موضوع به صورت آشکار در چارچوب کمیسیون تحقیقاتی در ترکیب ناتو مورد بررسی قرار بگیرد. بدون شک ما قصد نداریم برنامه ساخت «اف-۳۵» را که خودمان نیز جز این روند هستیم به خطر بیاندازیم.»

امریکا بار دیگر اردوغان را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا بار دیگر اردوغان را تهدید کرد

وی افزود: « ترکیه کشور مستقل است و خودش تصمیم میگیرد چه سیستمی را از کدام کشور خریداری کند. بدون شک با اتخاذ تصمیمات مربوطه، ما میخواهیم همراه با متحدین خود عمل کنیم. اینکه ما را در مقابل انتخاب "یا اینطور و یا هیچ" میگذارند، قابل قبول نیست. ما گفتگوها  برای حل این مسئله را ادامه خواهیم داد. امیدوارم کار به تحریم نرسد.»

یادآوری میکنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه اپریل، با وجود وضع تحریمات جدید امریکا علیه روسیه، تصمیم قطعی‌اش در مورد خریداری سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه را تایید کرد.         

وزیر خارجه ترکیه اعلام نموده است که انقره سیستم دفاع هوایی روسی را جهت دفاع از خاک ترکیه استفاده خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала