تبدیل شدن دانشگاه بغلان به خط مقدم ارتش افغانستان و جنگجویان طالبان

© Sputnikتبدیل شدن دانشگاه بغلان به خط مقدم ارتش افغانستان و جنگجویان طالبان
تبدیل شدن دانشگاه بغلان به خط مقدم ارتش افغانستان و جنگجویان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشگاه بغلان در این روزها به خطر نخست درگیری ها میان ارتش افغانستان و جنگجویان گروه طالبان تبدیل شده است.
بغلان - اسپوتنیک افغانستان
کشته‌شدن ۶ جنگجوی طالب در درگیری با نیروهای امنیتی در بغلان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، فوزیه ولیزاده رئیس دانشکدۀ ادبیات دانشگاه بغلان می‌گوید، با آغاز درگیری‌ها در منطقۀ بالادوری پلخمری، شماری از نیروهای امنیتی در محوطۀ این دانشگاه جابه جا شده‌اند که این موضوع سبب نگرانی دانشجویان شده است.

به گفتۀ او، جابه جایی نیروهای امنیتی در دانشگاه و شلیک این نیروها از ساختمان دانشگاه، دانشجویان را در برابر تیراندازی طالبان آسیب‌پذیر ساخته است.  

جاوید و فرخنده، دو تن از دانشجویان دانشگاه بغلان می‌گویند، آغاز درگیری‌ها در اطراف این دانشگاه دانشجویان را نگران کرده است.

علی‌رضا صفدری، سرپرست دانشگاه بغلان این مشکل را می‌پذیرد و می‌گوید، در دیدار با والی بغلان از او خواسته است تا نیروهای امنیتی را از محوطۀ دانشگاه این ولایت بیرون کند.

به گفتۀ سرپرست دانشگاه بغلان، دانشکده‌های ادبیات، ژورنالیسم، انجنیری، اقتصاد و زراعت این دانشگاه در مناطق بالادوری و پوزۀ‌ایشان موقعیت دارد که از مناطق ناامن بغلان به شمار می‌روند.

یادآوری می کنیم، که ولایت بغلان یکی از ولایت های ناامن در شمال افغانستان است که در آن چند است که جنگ شدید میان نیروهای دولتی افغانستان و جنگجویان طالبان جریان دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала