کیم جونگ اون: برای صلح در شبه جزیره کوریا آماده همکاری می‌باشم

© AFP 2023 / Saul Loebکیم جونگ اون: برای صلح در شبه جزیره کوریا آماده همکاری می‌باشم.
کیم جونگ اون: برای صلح در شبه جزیره کوریا آماده همکاری می‌باشم. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون، به پوتین گفته است که بخاطر صلح در شبه جزیره کوریا آماده به همکاری می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس مرکزی تلگراف کوریا (CTLC)، روز جمعه اطلاع داد که کیم جونگ اون، رهبر کویای شمالی، در آستانه دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که وی برای دستیابی به صلح در شبه جزیره کوریا و توسعه روابط بین دو کشور قصد همکاری کنند.
رهبر کوریای شمالی در روز پنج شنبه در پاسخ به پیام تبریکی قبلی ولادیمیر پوتین در مورد انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس شورای دولتی حزب کمونیست کوریای شمالی، نامه فرستاد و از تبریکی گرم رئیس جمهور روسیه تشکری کرد.
آژانس تلگراف به نقل از متن نامه کیم جون اون می نویبسد: "من قصد دارم با شما به طور مداوم سازنده و پایدار در جهت رشد روابط دوستانه سنتی میان کوریای شمالی و روسیه و برعلاوه به خاطر صلح و امنیت در شبه جزیره کوریا در مطابقت با الزامات عصر جدید همکاری کنم ".
کیم جونگ اون، همچنین خاطرنشان کرد که توسعه و تقویت روابط دوستانه کوریا و روسیه به منافع مشترک مردم این دو کشور می‌باشد. رهبر کوریای شمالی به آقای پوتین آرزوی "سلامتی و موفقیت های بیشتری در امر ساختن یک روسیه قوی کرد". او همچنین آرزوی خود را در خصوص رفاه و آسایش مردم دوست روسیه" ابراز کرد.
مجلس نمایندگان جمهوری دموکراتیک مردم کوریا در اولین جلسه پس از انتخابات اخیر، مجمع عالی این کشور کیم جونگ اون، را به عنوان رئیس شورای دولتی انتخاب کردند.
پیش از این، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه و رهبر کوریای شمالی قبل از پایان ماه جاری در روسیه دیدار خواهند کرد. این نشست احتمالا در ولادیوستوک برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала