در واژگونی بس مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور پرو 8 نفر کشته شدند

© AFP 2023 / Peruvian Presidency در واژگونی بس مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور پرو 8 نفر کشته شدند
در واژگونی بس مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور پرو 8 نفر کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک بس هنگام مشایعت مردم در مراسم تشییع جنازه آلن گارسیا، در یک شاهراه در 150 کیلومتری لیما، پایتخت این کشور واژگون شد و هشت کشته به جا گذاشت.

 به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه در مسیر حرکت به سمت مراسم تشییع جنازه آلن گارسیا، رئیس جمهور سابق پرو، در یک شاه راه در 150 کیلومتری لیما، پایتخت این کشور بس واژگون شد و در این حادثه 8 نفر کشته و 49 نفر زخمی شدند.
مقامات تحقیقات برای بررسی علل این فاجعه را آغاز کرده‌اند. بر طبق اطلاعات اولیه، راننده بس پشت فرمان به خواب رفته و کنترل وسیله نقلیه را از دست داده است. این بس حامل 68 نفر بود.
روز چهارشنبه آلن گارسیا، رئیس جمهور سابق پرو در هنگامی که نیروهای پلیس که برای دستگیری وی به جرم رشوه خواری وارد منزلش شده بودند به گردن خود شلیک کرد. به دنبال این حادثه آلن گارسیا از منزلش واقع در لیما، پایتخت پرو به بیمارستان کاسیمیرو یولوا انتقال داده شد و در این بیمارستان درگذشت.

گارسیا یک بار از خلال سال‌های 1985 تا 1990 و بار دیگر در سال‌های 2006 تا 2011 رئیس جمهور پرو بود. آلن گارسیا پس از آنکه به علت تحقیق درباره یک پرونده فساد مالی ممنوع الخروج شد، از اواسط ماه نوامبر سال گذشته به سفارت اروگوئه در لیما پناهنده شده است. تاباره وازکز، رئیس جمهور اروگوئه چند ماه پیش اعلام کرد: "پس از بررسی پرونده آلن گارسیا، درخواست پناهندگی وی را رد کردیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала