محبوبیت ترامپ به پایین ترین سطح رسید

© AFP 2023 / Nicholas Kammمحبوبیت ترامپ به پایین ترین سطح رسید
محبوبیت ترامپ به پایین ترین سطح رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نظرسنجی جدید در امریکا نشان می دهد که محبوبیت، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در سال 2019 به پایین ترین سطح رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از"رویترز" طبق نتایج نظرسنجی جامعی که موسسه افکارسنجی «ایپوس» انجام داده، محبوبیت ترامپ در سال 2019 و بعد از انتشار گزارش مولر، به میزان 3 درصد کاهش داشته و به رقم فقط 37 درصد رسیده است.
بر طبق این نظرسنجی 37 درصد از بزرگسالان امریکا، عملکرد ترامپ را تایید می‌کنند که این میزان نسبت به نتایج یک نظر سنجی مربوط به 15 آپریل، که میزان محبوبیت رئیس جمهور امریکا را حدود 40 در صد نشان میداد، سه درصد کاهش یافته و از آغاز سال جاری 2019 میلادی پایین‌ترین درصد محبوبیتی است که ترامپ کسب کرده است.
این‌ در حالی است که ماه مارچ گذشته نیز ترامپ بعد از انتشار یک خلاصه از این گزارش مولر از سوی ویلیام بار ، دادستان کل امریکا، در یک نظرسنجی محبوبیت 43 درصدی را کسب کرده بود.
طبق این نظرسنجی همچنین31 درصد از امریکایی ها موافق بودند که ترامپ یا کسی از کمپین انتخاباتی‌اش با روسیه به هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 همکاری کرده است.
دراین نظرسنجی 47 درصد امریکایی ها خواستار استیضاح ترامپ شدند. 70 درصد از پاسخ‌دهندگان نیز گفتند مطالعه گزارش مولر چیز جدیدی درباره ترامپ یا روابط با روسیه به آنها ارائه نکرده و نظرشان تغییری نداشته است.
ماه مارچ امسال «ویلیام بار» وزیر عدلیه و دادستان کل آامریکا خلاصه‌ای 4 صفحه‌ای از گزارش مبسوط مولر به کنگره ایالات متحده ارسال کرد که در آن تاکید شده بود هیچ مدرکی دال بر تبانی و ارتباط آگاهانه تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه نیافته و مدارک کافی برای اعلام جرم علیه وی وجود ندارد.
سرانجام بعد از کشمکش‌های طولانی درباره تحقیقات مولر در خصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 و رابطه کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو، این تحقیقات کامل و گزارش نهایی آن به دادستان کل تحویل داده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала