پاسخ ترکیه به مجازات امریکا

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به مجازات امریکا
پاسخ ترکیه به مجازات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه احتمال دارد در پاسخ به مجازات ایالات متحده به دلیل خرید سیستم های دفاع راکتی S – 400 از روسیه این بار جنگنده های نسل پنجم SU – 57 را خریداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Defence News اگر ایالات متحده ترکیه را از برنامه جنگنده نسل پنجم F-35 به علت خرید سیستم راکتی ضد هوایی S-400 روسیه، حذف کند انقره جنگنده های SU — 57 را از روسیه خریداری خواهد کرد.
یک منبع در وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: اگر متحدان امریکایی مابه شیوه ای غیر متعهد رفتار کنند و مشارکت ترکیه در برنامه Joint Strike Fighter را مورد سوال قرار دهند، در آن صورت خریداری جنگنده های روسی بهترین انتخاب برای ما خواهند بود.  

ترکیه: تهدیدهای امریکا موثر نیستند - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه: تهدیدهای امریکا موثر نیستند

یکی دیگر نیز تایید کرد که اگر واشنگتن از ارائه جنگنده های امریکایی F-35 به ترکیه اجتناب کند، انقره جایگزینی را برای آنها پیدا خواهد کرد، با این حال منبع در خصوص خرید جنگنده های روسی از ابراز نظر خودداری نمود.
همچنین روزنامه Yeni Akit، ترکیه نیز اعلام کرد که روسیه روند حقوقی مربوط به فروش جنگنده های نسل پنجم SU — 57 به طرفهای خارجی را به پایان رسانده و گویا ترکیه خواستار خریداری این جنگنده ها است.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو است و برای دفاع از خود قصد دارد سیستم های راکتی را از روسیه خریداری کند. این موضوع نشان می‌دهد که اعتماد بین ترکیه و امریکا خدشه‌دار شده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز داشته که کشورش از خرید سیستم های راکتی دافع هوایی S-400 از روسیه، با وجود مخالفت ها از سوی ایالات متحده امریکا؛ عقب نشینی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала