خلیلزاد با سرپرست وزارت دفاع امریکا در مورد افغانستان گفتگو کرد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا با سرپرست وزارت دفاع این کشور در مورد صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه این کشور در مورد صلح افغانستان روز گذشته (19 اپریل) در واشنگتن با هم دیدار کرده‌اند.
پس از این دیدار سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده ابراز داشت که همیشه دیدارهایش با آقای خلیلزاد در مورد صلح پایدار در افغانستان، عالی بوده است. 

او افزوده که به صورت مشترک با آقای خلیلزاد به منظور رسیدن به یک توافق سیاسی و ختم جنگ در افغانستان و اینگونه تطبیق استراتیژی رییس جمهور ترامپ برای جنوب آسیا، کار می‌کند.
با این وجود، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا نیز پس از این دیدار گفته که مذاکرات صلح تا رسیدن به یک تفاهم سیاسی و تامین صلح پایدار در افغانستان، ادامه خواهد داشت.
به گفته او، هیچ دلیلی برای توقف مذاکرات وجود ندارد و در صورت ضرورت او با آقای شاناهان به کمک همدیگر حاضر اند.
گفتنی است که مذاکرات امریکا با طالبان بیشتر از یک ماه است که متوقف است.
دو طرف در پنجمین دور گفتگوها روی خروج سربازان خارجی از افغانستان و قطع رابطه طالبان با القاعده و داعش به توافق رسیدند؛ اما قرار شد توافق نهایی در نشست بعدی اعلام شود.
آقای خلیلزاد اعلام کرد که مساله بعدی آغاز مذاکرات بین الافغانی و برقراری آتش بس است در غیر این صورت هیچ توافقی نهایی در کار نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала