علائم اولیه سرطان روده

© Depositphotos.com / Simplyعلائم اولیه سرطان روده
علائم اولیه سرطان روده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در طی یک تحقیق جدید، علایم اولیه ابتلا به بیماری سرطان روده را نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله علمی Medikforum می نویسد که تشخیص زودهنگام سرطان روده، شانس نجات از این بیماری کشنده را افزایش می دهد، اما بسیاری از افراد اصلا توجهی به علایم اولیه بیماری ندارند.
مثلا احساس ناراحتی در ناحیه شکم می تواند یکی از علایم توسعه این بیماری خطرناک باشد، به ویژه اگر این احساس سنگینی و ناراحتی ، برای مدت طولانی قبل از غذا ایجاد شود باید دقت خاص صورت گیرد.
همچنین اسهال و قبضیت دوامدار نیز می تواند از علایم دیگر این بیماری باشد. گاهی اوقات، بیمار از درد و اسپاسم شکم رنج می برد
به احساس خستگی مزمن نیز باید توجه نمود. این خستگی بیشتر زمانی بوجود می آید که بیمار به سرطان مبتلا شده باشد، زیرا سلول های سرطانی از انرژی فوق العاده بدن برای تغذیه و رشد استفاده می کنند.
کمبود آهن بدن نیز شامل این علایم هست. موجودیت تومور در روده باعث کمبود آهن می شود که با استفاده از روش خاص قابل تشخیص است.
تمام این علایم می تواند از موجودیت بیماری های کمتر خطرناک نیز بوجود آید، اما در هر صورت بهتر است به پزشک مراجعه شود.
سرطان روده بزرگ(Colorectal cancer) که همچنین به نام‌های سرطان کولون، سرطان رکتوم یا "سرطان روده بزرگ" نیز شناخته می‌شود به رشد سلول‌های سرطانی در کولون یا رکتوم(بخشی از روده بزرگ) گفته می‌شود. این بیماری به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانند به بافت‌های دیگر بدن حمله کنند یا در آن‌ها تکثیر یابند.
تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد حتی اگر افراد زمان کمی را به ورزش کردن اختصاص دهند، همین زمان کوتاه نیز بسیار موثر است و می‌تواند به کاهش رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ کمک کند. مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی انجام چند جلسه "تمرینات با شدت بالا در بازه‌های زمانی کوتاه" (HIIT) می‌تواند در مبارزه با سرطان روده بزرگ موثر باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала