وزیر خارجه پاکستان: افغانستان در برابر رهبران جدایی‌طلب بلوچ اقدام کند

© Photo / SQ / SQوزیر خارجه پاکستان: افغانستان در برابر رهبران جدایی‌طلب بلوچ اقدام کند
وزیر خارجه پاکستان: افغانستان در برابر رهبران جدایی‌طلب بلوچ اقدام کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجۀ پاکستان از ایران و افغانستان خواست که در برابر گروه‌های تروریستی اقدام نمایند.
قریشی فراخوانی سفیر افغانستان از اسلام‌ آباد را تصمیم غیرمعقول خواند - اسپوتنیک افغانستان
قریشی فراخوانی سفیر افغانستان از اسلام‌ آباد را تصمیم غیرمعقول خواند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کشور، روزنامه پاکستانی داون نوشت: شاه‌محمود قریشی امروز شنبه (۳۱ حمل) در یک کنفرانس خبری در اسلام‌آباد گفت، که پس از حادثۀ کویته مردم پاکستان غمگین و خشمگین هستند و می‌خواهند بدانند که در عقب این حادثه کی‌ها دست دارند.

وزیر خارجۀ پاکستان گفت که مسئولیت این رویداد را گروه جدایی طلب بلوچ برعهده گرفته است.

او ابراز داشت که اطلاعات تأییدشده نشان می‌دهد، که مراکز آموزشی و تجهیزاتی این گروه در داخل مرزهای ایران قرار دارد. او اضافه کرد که معلومات استخباراتی و نتایج تحقیقات را با مسئولان ایرانی در میان گذاشته‌اند و موقعیت مراکز این گروه تروریستی در خاک ایران شناسایی شده است.  

وزیر خارجۀ پاکستان گفت، که انتظار داریم ایران در برابر این گروه اقدام کند. او همچنان از افغانستان خواست که در برابر رهبران این گروه که در افغانستان حضور دارند و شناسایی شده‌اند، اقدام نماید.  

قریشی گفت، که اسلام آباد انتظار دارد کابل برای کمک به اسلام‌آباد با همان روحیه‌یی‌که پاکستان در جهت ایجاد صلح و ثبات در افغانستان تلاش می‌کرد، کمک کند.

این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد، که حکومت افغانستان پاکستان را به پشتیبانی از طالبان و مداخله در امور داخلی خود متهم می‌کند و مقام های پاکستان همیشه این اتهام ها را رد می کنند.

یادآوری می کنیم، که دست‌کم ۱۴ مسافر با کمک کارت شناسایی ملی (NICs)، اختطاف شده و سپس توسط مهاجمان ناشناس در بزرگراه ساحلی مکران در اورمارا بلوچستان در اوایل روز پنج شنبه کشته شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала