افزایش دو برابر ظرفیت تولید بند برق نغلو

© Sputnik / V.Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر بند برق آبی نغلو، ولایت کابل، افغانستان
بند برق آبی نغلو، ولایت کابل، افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فابریکه برق نغلو از جمله منابع بزرگ تولید برق کشور بشمار می‌رود که دارای چهار پایه توربین بوده که هر توربین آن ظرفیب ۲۵ میگاوات برق را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، از میان این توربین ها یک توربین آن ۸ سال قبل و توربین دومی آن دو نیم سال قبل نسبت عوارض تخنیکی از فعالیت باز مانده بود که اخیرا با تلاش رهبری د افغانستان برشنا شرکت و زحمات حوزه تولید برق و کمک مالی بانک جهانی، هر دو توربین به طور اساسی ترمیم و آماده بهره برداری گردید.

با ترمیم این دو پایه توربین مقدار برق بند نغلو از ۵۰ میگاوات به ۱۰۰ میگاوات افزایش یافته است.

علاوه بر این کابل دارای دو بند دیگر چون بند فابریکه برق ماهیپر و سروبی بوده که اولی فعلا ۵۸ میگاوات برق و دومی ۲۲ میگاوات برق تولید دارد.

شهر کابل در اوقات پیک تابستانی و زمستانی در حدود (۶۵۰ الی ۷۲۰ میگاوات) برق نیاز دارد که در اوقات پیک ایام زمستان با وجود تولید از منابع داخلی، مقدار ۳۰۰ میگاوات برق وارداتی و ۹۰ میگاوات برق حرارتی باز هم شهر کابل با ۳۰ تا ۴۰ فیصد کمبود برق مواجه می‌باشد.

البته با تکمیل کار تمدید لین ۵۰۰ کیلوولت از شمال و انتقال ۱۰۰۰ میگاوات برق ترکمنستان و ۱۰۰۰ میگاوات از ازبکستان، برعلاوه رفع کمبود برق کابل، ولایات ننگرهار، میدان وردک،‌ بامیان، غزنی، کندهار، زابل، لوگر، پکتیا، خوست و پکتیکا از برق دومدار مستفید می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала