اشرف غنی از جای حمله تروریستی دیروز کابل دیدن کرد

© ARG - ارگ- FBاشرف غنی از جای حمله تروریستی دیروز کابل دیدن کرد
اشرف غنی از جای حمله تروریستی دیروز کابل دیدن کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز از محل رویداد تروریستی دیروز در وزارت مخابرات دیدن کرد.
داعش مسئولیت حمله دیروز کابل را به دوش گرفت - اسپوتنیک افغانستان
داعش مسئولیت حمله دیروز کابل را به دوش گرفت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز یکشنبه (1 ثور) از محل رویداد تروریستی روز گذشته در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و زیان های وارده به آن دیدن کرد.
مسئولان امنیتی درباره جلوگیری از تلفات ملکی، عملیات و اقدام به موقع بخاطر سرکوب تروریستان به اشرف غنی معلومات دادند.
 رئیس جمهور افغانستان یکبار دیگر به خانواده های قربانیان، مسئولان و منسوبان وزارت های مخابرات و  امور داخله و ریاست محافظت و امنیت رجال برجسته بخاطر شهادت اعضای خانواده ها و همکاران شان ابراز تسلیت کرد.
رئیس جمهور افغانستان از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی به خاطر جلوگیری از تلفات بیشتر، نجات ماموران ملکی و دفع و طرد تروریستان ستایش کرد و به مسئولان مربوطه به منظور کمک های عاجل به خانواده های شهدا و زخمیان هدایت داد.
 غنی، اقدام نیروهای امنیتی و دفاعی را در مهار حادثه تروریستی روزگذشته و تخلیه وزارت های مخابرات و اطلاعات و فرهنگ بی پشینه خواند و به مسئولان دستور داد تا سربازانی را که در مهار حمله تروریستی متذکره از خود شجاعت و فداکاری نشان داده اند، مورد تقدیر قرار دهند.
آقای غنی با اشاره به قوماندۀ واحد و هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت: روز گذشته ما و همه ملت شاهد بودیم که نیروهای دلیر ما بر اساس برنامه واضح و ترتیبات مدبرانه، از تلفات بیشتر هموطنان و خسارات جاهای دولتی جلوگیری نموده، مانع داخل شدن تروریستان گردیدند و آنان را به سزای اعمال شان رساندند.
 رئیس جمهور غنی گفت: ملت و دولت به تکرار گفته اند که برای دوام جنگ هیچ دلیل شرعی و دلیل واضح فکری وجود ندارد، این جنگ تحمیلی بالای مردم افغانستان است، مگر آنانی که به‌جای راه حل صلح‌آمیز، هنوز هم بر تداوم جنگ تاکید می ورزند، ملامت هستند.
وی حملۀ تروریستی بالای افراد ملکی و ادارات عامه را نشانۀ زبونی دشمن خواند و افزود: تروریستان که جرئت مقابله با نیروهای امنیتی و دفاعی را ندارند، بالای افراد ملکی و تاسیسات عامه حملات را انجام میدهند و با این عملکرد شان، خانواده های زیادی در گلیم غم نشسته اند.
 رئیس جمهور گفت، که جنگ به نفع کی است؟ دربدری، آواره‌گی و نبود نظام را تجربه کردید، دیگر چه می خواهید؟ شهروندان افغانستان خواهان نظام و پشتیبان آن هستند و صدای رسای آنان را در جرگه مشورتی همه خواهند شنید.
رئیس جمهور افغانستان در اخیر سخنانش گفت: امید است که به زودی ممکنه شاهد امنیت، صلح و ثبات در کشور عزیز ما باشیم.

یادآوری می کنیم، که مهاجمان دیروز نزدیکی های ظهر با یک انفجار در نزدیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی افغانستان به حملات خود آغاز کردند. پس از این انفجار، مهاجمان انتحاری وارد محوطه وزارت مخابرات شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала