عمران خان: امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود

© AFP 2023 / Asif Hassanعمران خان: امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود
عمران خان: امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان گفت، که امیدواریم با برقراری امنیت در افغانستان امکان سفر زمینی شهروندان پاکستانی به مشهد فراهم شود.
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: دیگر هرگز به حکومت افغانستان مشوره نخواهم داد

به گزارش  اسپوتنیک به نقل ازتسنیم، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه در بدو ورود به مشهد در پاویون میدان هوایی بین المللی شهید هاشمی نژاد این شهر در گفت و گو با استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش داریم دروازه ‌های پاکستان را به روی گردشگران خارجی بگشاییم لذا در این سفر وزیر گردشگری پاکستان با هدف توسعه پیوندهای دوجانبه در حوزه گردشگری هیات پاکستانی را همراهی می‌کند.

وی با اشاره به سفر ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی به مشهد اضافه کرد: سه نفر از وزیران همراه من تاکنون با سفر به ایران به زیارت اولاد پیامبر (ص) در مشهد مشرف شده اند.

نخست وزیر پاکستان گفت: هر مسلمان معتقدی به طور قطع به خاندان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) محبت و ارادت دارد و بنده نیز همیشه خواستار زیارت اولاد گرامی پیامبر در سفر به مشهد بوده ام.

عمران خان همچنین به بروز سیل در مناطقی از کشورش و ایران اشاره کرد و افزود: از وقوع این حادثه طبیعی در بخشی از ایران متاثر شده ام و با آسیب دیدگان از این حادثه همدردی می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به شخصیت‌های تاریخی نادر شاه افشار و ابوالقاسم فردوسی ادامه داد: خراسان جایگاه مهمی در تاریخ و اعصار گذشته در منطقه داشته است و علاقه‌مند هستم در صورت امکان از مزار نادرشاه در مشهد بازدید کنم.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز ضمن بر شمردن توانمندی‌های اقتصادی، گردشگری و علمی این استان گفت: سالانه دو میلیون زائر عراقی و صد‌ها هزار زائر و مسافر از دیگر کشور‌های منطقه از جمله ترکیه به مشهد سفر می‌کنند و پاکستان می‌تواند از این ظرفیت در مشهد برای تداوم سفر این افراد به پاکستان بهره گیرد.

نخست وزیر پاکستان در نخستین سفرش به ایران امروز پس از ظهر پس از ورود به مشهد بلافاصله به زیارت حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شد.

عمران خان با حضور در جوار مضجع شریف رضوی به زیارت امام هشتم (ع) شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نایل آمد.
در این زیارت که استاندار خراسان رضوی و مسئولان محلی وی را همراهی می کردند، عمران خان در گوشه ای از حرم به اقامه نماز پرداخت و سپس در تالار آینه حرم مطهر رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت وگو کرد.
عمران خان نخست وزیر پاکستان ساعتی پس از این دیدار مشهد را به مقصد تهران ترک کرد تا سفر دو روزه خود با مقامات کشورمان را ادامه دهد.

یادآوری می کنیم، که این نخستین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش به شمار می رود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала