کمدین پیروز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شد

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر انتخاب اوکراینی ها از میان بد و بدتر
انتخاب اوکراینی ها از میان بد و بدتر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر زیلنسکی یک کمدین 41 ساله که در برنامه‌های تلویزیونی اوکراین برنامه اجرا می‌کند، با کسب بیش از 73.18 در صد آراء رئیس جمهور بعدی این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج 95.25 در صد آرای مردم اوکرایین ولادیمیر زیلنسکی توانسته است با کسب 73.18 درصد آرا، رقیب خود، پروشنکو، رییس جمهور کنونی را شکست دهد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رییس جمهوری کنونی اوکراین، تنها توانسته است با کمتر از 24.49 درصد از آرای رای‌دهندگان، در دوم دور انتخابات ریاست جمهوری ،را به دست بیاورد. پروشنکو شکست خود در انتخابات را پذیرفته است. او از سال 2014 رییس جمهور اکراین بود. او خود را تنها نامزدی معرفی می‌کرد که قادر است در برابر سیاست‌های روسیه در قبال اوکراین بایستد.
این نتیجه را می توان یک رویداد بی سابقه در تاریخ اوکراین نامید، زیرا تا کنون یک رئيس جمهور این کشور نتوانسه که چنین سطح اعتبار مردم را دریافت کند.
گفته شده است که فساد مالی و اداری و ناتوانی پروشنکو در بهبود وضعیت اقتصادی مردم، از عوامل اصلی شکست قاطع او در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری امسال بود.
ترجیح این نامزد به رقیب او یعنی پترو پروشنکو، نامزدی کارکشته در سیاست‌ورزی و رئیس جمهوری کنونی اوکراین، در واقع به معنی رد سیاست‌های دولت در سال‌های اخیر و مطالبه تغییرات و اصلاحات است. کارشناسان دلیل اصلی افول پروشنکو را شکست او در بهبود وضع معیشتی و مبارزه با فساد مالی و اداری می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала