پرواز هواپیمای شناسایی روسیه بر فراز امریکا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرواز هواپیمای شناسایی روسیه بر فراز امریکا
پرواز هواپیمای شناسایی روسیه بر فراز امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هواپیمای TU – 214ON روسیه پرواز شناسایی را بر فراز ایالات متحده امریکا انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از هواپیما های نظارتیTU — 214ON روسیه از تاریخ 22 تا 27 ماه جاری "آپریل" پرواز های شناسایی را بر فراز حریم هوایی ایالات متحده امریکا به انجام خواهند رسانید.
سرگئی ریژکوف، رئیس مرکز ملی کاهش تهدیدات هسته‌ای روسیه ضمن ابراز این خبر اعلام کرد که این پرواز در چوکات برنامه آسمان باز صورت خواهد گرفت.
وی گفت، مسیر پرواز با طرف امریکایی توافق شده است. در داخل هواپیمای Tu-214ON نماینده ای از ایالات متحده نیز قرار خواهند داشت که نظارت بر روش استفاده از تجهیزات مشاهداتی و انطباق با مقررات مندرج در قرارداد را بررسی خواهند کرد.
این نشریه همچنین گزارش می دهد که از 23 تا 27 ماه آپریل، هواپیمای شناسایی روسیه An-30B یک پرواز نظارتی را بر فراز پولند نیز انجام خواهد داد. همچنان از 22 تا 26 آپریل، هواپیمای فرانسه پرواز مشابه را بر فراز روسیه انجام خواهد داد.
بر اساس قراردادهای های که در خصوص «آسمان باز» میان کشورها به امضا رسیده امکان پروازهای شناسایی بر فراز خاک کشورهای دیگر موجود بوده که در طی آن هواپیما ها می توانند اطلاعاتی در باره نیروهای آن کشورها جمع آوری کنند. این قرارداد در سال 2002 به امضا رسیده است که اکثر کشورهای ناتو، روسیه، بلاروسی، اوکراین، گرجستان، بوسنیا و هرزگوین، سویدن و فنلاند آن را به امضا رسانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала