عبدالله آزاده خنجانی: پرونده‌ام علنی بررسی شود

© Photo / FB / Abdullah Khenjaniعبدالله آزاده خنجانی: پرونده‌ام علنی بررسی شود
عبدالله آزاده خنجانی: پرونده‌ام علنی بررسی شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر مسوول شبکه تلویزیونی یک می‌خواهد قضیه‌‌اش به گونه علنی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، عبدالله آزاده خنجانی مدیر مسوول شبکه تلویزیونی یک، پس از ثبت شکایت رسمی نسبت به لت‌وکوبش توسط محافظان ویژه رییس جمهور از حکومت می‌خواهد قضیه‌‌اش به گونه علنی مورد بررسی قرار گیرد. این فعال رسانه‌ای رسیده‌گی به شکایت‌های فعالان رسانه‌ای نسبت به برخورد نادرست محافظان قطعه خاص رییس جمهور و مقام‌های بلندپایه حکومت با کارمندان رسانه‌ای را رضایت‌بخش نمی‌داند، از همین رو خواهان بررسی علنی قضیه‌اش شده است.
آقای خنجانی، مدیر مسوول شبکه تلویزیونی یک روز دوشنبه، دوم ثور در یک نشست خبری در کابل گفت، محافظان ویژه رییس جمهور غنی یا قطعه «پی‌‌پی‌‌اس» ریاست جمهوری را از شرکت در یک نشست خبری غیر رسمی رییس جمهور باز داشته و مورد لت‌وکوب قرار داده‌اند. این فعال رسانه‌ای می‌گوید، محافظان ویژه رییس جمهور غنی پیش از چاشت روز دوشنبه افزون بر لت‌وکوب، او را برای مدت کوتاهی بازداشت و گوشی شخصی‌اش را به جبر مورد بررسی قرار داده‌اند. به گفته او، معلومات شخصی و تصاویر خانواده‌گی او نیز در این گوشی بوده است.
آقای خنجانی، عمل محافظان رییس جمهور غنی را خلاف قانون اساسی و قوانین نافذ عنوان کرده و گفته است که ‌این رویداد در برابر دروازه مرکز رسانه‌های حکومت در نزدیکی وزارت امور خارجه در کابل رخ داده است.
با این حال، برخورد محافظان رییس‌جمهور با جناب عبدالله خنجانی واکنش‌های زیادی را به بار آورده است. فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌ها در خبرنامه‌ای گفته است که برخورد خشونت‌آمیز در برابر خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌ها خلاف قوانین نافذ است و این گونه برخوردها باید به گونه جدی مورد پی‌گرد قرار گیرد.
از سویی هم، این نخستین باری نیست که محافظان ویژه رییس جمهور هنگام اطلاع‌رسانی به مردم با فعالان رسانه‌ای، خبرنگاران و شهروندان کشور برخورد نامناسب می‌کنند. از این پیش نیز شکایت‌هایی زیادی در پیوند به برخورد نادرست محافظان و مقام‌های حکومتی با کارمندان رسانه‌‎ای ثبت شده است. یافته‌های کمیته مصونیت خبرنگاران افغان نشان می‌دهد که در جریان سال ۱۳۹۷ خورشیدی بیش از ۱۲۰ قضیه خشونت در برابر خبرنگاران در این اداره ثبت شده است. ارگ ریاست جمهوری نیز تأیید می‌کند که در جریان چهار سال گذشته به ۶۰۰ پرونده شبیه این قضیه رسیده‌گی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала