اسناد فرار هیتلر به آرژنتین منتشر شد

© Flickr / Marion Dossهیتلر
هیتلر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر تحقیقات فدرال "FBI" اسنادی را در خصوص فرار هیتلر به آرژنتین منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، FBI " دفتر تحقیقات فدرال امریکا" اسنادی محرمی را منتشر نموده است که بر اساس آن گزینه فرار هیتلر به آرژنتین پس از فروپاشی برلین در سال 1945 بررسی می گردد.
یک تن از کارمندان این ادره در مورد این اطلاعات گزارش داده است که رهبر فاشیست ها توسط یک زیردریایی به آرژنتین فرار نمود و در آنجا 6 تن از نازی های آرژنتین پناهگاهی را در دسترس وی قرار دادند.  

هیتلر در خوابگاه همجنس بازان در ویانا زندگی میکرد - اسپوتنیک افغانستان
هیتلر در خوابگاه همجنس بازان در ویانا زندگی میکرد

خاطر نشان می گردد که این اطلاعات نخست در دسترس ادگار هوور، مدیر اداره اف بی آی قرار گرفت، اما مدیریت این اداره آن ها را "ناقص" نامید و اعلام کرد که جستجوی راه فرار هیتلر بر اساس این اطلاعات غیرممکن است.
بنا به روايات تاريخي شناخته‌‌شده، آدولف هيتلر به‌همراه همسرش، اوا براون در 30 آپریل1954 در آستانه پايان جنگ جهاني دوم و تسليم کامل آلمان دست به خودکشي زد.
بنا به دستور هيتلر، يکي از محافظان وي جنازه او و همسرش را در باغ کاخ صدراعظم آلمان در برلين سوزاند. حال در امريکا سازندگان يک مستند تلويزيوني می‌خواهند ثابت کنند هيتلر موفق به  فرار از برلين شده است.
به گفته سازندگان اين مستند، ادعاي فرار هيتلر مبتني‌بر صد‌ها مدرک و سندي بوده که از پرونده‌هاي محرمانه پليس فدرال امريکا (اف‌بي‌آي) به‌دست آمده است. اسناد محرمانه اف‌بي‌آي نشان مي‌دهند هيتلر پس از فرار از آلمان در کشورهاي مختلف ازجمله در آرژانتين و برزيل اقامت داشته است. برخي صحنه‌هاي اين مستند در برلين و در تونل‌هاي باقي‌مانده از زمان جنگ جهاني دوم در پايتخت آلمان تهيه شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала