متهم شدن ودکای روسی در شکست پروشنکو

© AFP 2023 / Tobias Schwarzپروشنکو
پروشنکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نگار اسرائیلی ودکای روسیه را در شکست پترو پوروشنکو در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، انشل پفیفر، یک تن از روزنامه نگاران نامدار اسرائیلی در مقاله خود در نشریه Haaretz ابراز داشت: پترو پوروشنکو رئیس جمهور فعلی اوکراین، در انتخابات شکست خورد زیرا او، واردات ودکا را در اوکراین ممنوع اعلام نمود.
علاوه بر این، پفیفر خاطرنشان کرد که پوروشنکو نتوانست، مشکلات اصلی از جمله تشدید وضعیت در جنوب شرقی اوکراین، کاهش بحران اقتصادی و فساد را در کشور حل کند،. همچنین، به گفته این روزنامه نگار، یولیا تیموشنکو نیز همراه با پروشنکو، از فعالیت سیاسی دست خواهد کشید.         

ترامپ با پروشنکو دست نداد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ با پروشنکو دست نداد

به گفته وی، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور آینده اوکراین از حزب "خادم مردم" با وجود اینکه در عرصه سیاست تازه قدم نهاده، یک شخصیت تثبیت کننده و بی نظیر است.
ولادیمیر زیلنسکی یک کمدین 41 ساله که در برنامه‌های تلویزیونی اوکراین برنامه اجرا می‌کند، با کسب بیش از 73.18 در صد آراء رئیس جمهور بعدی این کشور است.
بر اساس نتایج 95.25 در صد آرای مردم اوکرایین ولادیمیر زیلنسکی توانسته است با کسب 73.18 درصد آرا، رقیب خود، پروشنکو، رییس جمهور کنونی را شکست دهد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رییس جمهوری کنونی اوکراین، تنها توانسته است با کمتر از 24.49 درصد از آرای رای‌دهندگان، در دوم دور انتخابات ریاست جمهوری ،را به دست بیاورد. پروشنکو شکست خود در انتخابات را پذیرفته است. او از سال 2014 رییس جمهور اکراین بود. او خود را تنها نامزدی معرفی می‌کرد که قادر است در برابر سیاست‌های روسیه در قبال اوکراین بایستد.
این نتیجه را می توان یک رویداد بی سابقه در تاریخ اوکراین نامید، زیرا تا کنون یک رئيس جمهور این کشور نتوانسه که چنین سطح اعتبار مردم را دریافت کند.
گفته شده است که فساد مالی و اداری و ناتوانی پروشنکو در بهبود وضعیت اقتصادی مردم، از عوامل اصلی شکست قاطع او در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری امسال بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала