ارتش خلیفه حفتر از فاز دوم حمله به طرابلس خبر داد

© AFP 2023 / Mahmud Turkiaارتش خلیفه حفتر از فاز دوم حمله به طرابلس خبر داد
ارتش خلیفه حفتر از فاز دوم حمله به طرابلس خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده ارتش ملی لیبیا، اعلام کرد که مرحله دوم حمله به طرابلس، پایتخت لیبیا آغاز می شود.

به گزارش اسپوتنیک، احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبیا تحت رهبری مارشال خلیفه حفتر، اعلام کرد که مرحله دوم حمله به طرابلس، پایتخت لیبیا آغاز می شود.
المسماری، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که " LNA" امنیت سرزمین ها را تامین می کند و اهداف اصلی و ثانوی خود را در را در رابطه با دولت وفاق ملی تعین می کند.
به گفته نماینده نماینه ارتش ملی لیبیا، ارتش خلیفه حفتر فاز دوم حمله به طرابلس را با استفاده از نیروهای پیاده نظام پس از اتمام مرحله اول آغاز کرده است.
لازم به ذکر است که لیبیا از زمان اقدام نظامی تحت حمایت ناتو برای سرنگونی «معمر قذافی» رئیس جمهور مخلوع این کشور در سال 2011 صحنه آشوب و نآارامی بوده است.
جنرال خلیفه حفتر از یک دولت رقیب در شرق لیبی حمایت می کند که از به رسمیت شناختن دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» خودداری می کند.
پس از سرنگونی قذافی، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس، غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.
در روزهای اخیر درگیری میان نیروهای تحت امر حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در 30 کیلومتری جنوب شهر طرابلس به اوج خود رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала