«آزار جنسی بانوان فوتبالیست»، هیأت لوی‌سارنوالی را به اروپا بِرد

© Photo / FB / AFFتیم ملی فوتبال بانوان افغانستان
تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی‌سارنوالی هیأتی را برای بررسی ادعاها مبنی بر آزار و اذیت جنسی زنان فوتبالیست افغانستان به اروپا فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "هشت صبح" افغانستان، این اداره پیش از این اعلام کرده بود که تحقیقات هیأت موظف برای بررسی پرونده اعضای تعلیق شده فدراسیون فوتبال در داخل تکمیل شده و نیاز است که این هیأت برای بررسی بیش‌تر ادعاهای مطرح شده به شماری از کشورهای اروپایی سفر کنند. 

کرام الدین کریم - اسپوتنیک افغانستان
درخواست خالده پوپل برای اخراج دائمی کرام الدین کریم از فدراسیون فوتبال

محمدفرید حمیدی، لوی‌سارنوال روز گذشته، در صحبت های خود در برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» گفت که لوی‌سارنوالی هیأتی را به هدف بررسی اتهام‌های مطرح شده در مورد آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست به اروپا فرستاده است.
او این هیأت را منصفانه، عادلانه و شفاف توصیف کرد که برای نخستین‌بار تشکیل شده و به کشورهای اروپایی برای انجام تحقیقات می‌رود. آقای حمیدی گفت: «برای اولین‌بار هیأت تحقیق در اروپا به سر می‌برد تا قضیه را به صورت دقیق، همه‌جانبه و عادلانه تحقیق کند. به اثر تلاش‌های لوی‌سارنوالی و به همکاری وزارت خارجه کشور که امکانات ویزه و سفر را فراهم کرده، اکنون یک هیأت ما در اروپا مصروف تحقیق است.»
در ماه دسامبر سال گذشتۀ میلادی، خالده پوپل، مربی پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان ادعا کرد که شماری از مسؤولان فدراسیون فوتبال کشور به ویژه کرام الدین کریم، رییس این فدراسیون، برخی از دختران فوتبال باز را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.
پس از این ادعاها، لوی سارنوالی بررسی‌هایش را آغاز کرد و وظایف پنج تن از مسؤولان فدراسیون فوتبال را به حالت تعلیق درآورد.
بازپرسی از کسانی در کابل به شمول بازیکنان تیم فوتبال بانوان و تصویربرداری و عکاسی تمامی اتاق‌ها و دفترهای فدراسیون فوتبال، از مهم‌ترین این کارها بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала