ریش مردان باکتری بیشتر از پشم سگ دارد

© AFP 2023 / Odd Andersenریش مردان باکتری بیشتر از پشم سگ دارد
ریش مردان باکتری بیشتر از پشم سگ دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان سوئیس در طی یک مطالعه معلوم نمودند که مو های سگ در مقایسه با ریش مرد ها باکتری های کمتری را دارا اند.

به گزارش اسپوتنیک، یک گروه از محققان مرکز پزشکی هیرلندن — سوئیس مطالعه‌ای را انجام دادند تا ببینند آیا اسکنر MRI در درمانگاه های "انسانی" را می توان برای بررسی حیوانات استفاده کرد.
پروفسور آندریاس گوتسیت توضیح داده است، که کلینیک های دامپزشکی "وترنری" اغلب چنین اسکنر ها را ندارند، زیرا این دستگاه ها بزرگ و گران قیمت هستند. اما حیوانات، نیز همانند انسان ها، به چنین تحقیقاتی نیاز دارند، بنابراین گاهی اوقات آنها به کلینیک های "انسانی" فرستاده می شوند. 

پیرزن قزاقستانی که به داشتن ریش افتخار می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
پیرزن قزاقستانی که به داشتن ریش افتخار می‌کند

چنین پراکتیک را شماری از بیماران غیر نورمل پنداشته و معتقدند که استفاده از یک دستگاه برای حیوانات و انسانها از نظر حفظ الصحه کار درستی نیست.
به منظور درک این موضوع، محققان نمونه های را از مو و دهان 30 سگ از نژادهای مختلف و نمونه های میکروبی از ریش و دهان 18 مرد جمع آوری کردند. کارشناسان همچنین تعداد باکتری های دستگاه های اسکنر که گاه گاهی برای بررسی سگ ها استفاده شده بود، را اندازه گیری نموده و با اندازه میکروب های ماشین های که برای مرد ها استفاده شده بود؛ مقایسه نمودند.
معلوم شد تعداد باکتری ها در مردان بیش از حیوانات بود: میکروب های خطرناک در 7 نفر از 18 مرد کشف شد، در حالیکه از 30 سگ فقط 4 سگ میکروبی پیدا شد. این نتایج نه تنها مربوط به مو ها و ریش، بلکه به مواد گرفته شده از دهان نیز بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала