تهدید بانوانی که دعوت طالبان به نشست قطر را رد کرده بودند

© Photoنشست قطر
نشست قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع معتبر به رسانه ها خبر داده است که، طالبان شماری از بانوان شناخته‌شده را دعوت کرده بودند تا به نمایندگی از این گروه در نشست قطر اشتراک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع معتبر بدون ذکر نامش به "سلام وطندار" گفته است که طالبان به این بانوان گفته بودند که در صورت اشتراک در این نشست به نمایندگی از این گروه، امتیازهایی را نیز برای آنان در نظر خواهند گرفت.
به گفتۀ منبع، نام شریفه زرمتی و نیلوفر عزیز، درمیان نام های این 11 بانوی دعوت‌شده شامل بوده است،اما این دو بانو دعوت‌شان از سوی گروه طالبان را رد کرده‌اند. همچنین گفته می شود که شماری ازاین بانوان دعوت شده به نماایندگی از طالبان در نشست قطر در گذشته پست‌های حکومتی داشته و شماری هم عضو پیشین مجلس نمایندگان بوده‌اند.
منبع می‌گوید، این یازده بانو وقتی دعوت طالبان را رد کرده‌اند، با تهدید روبرو شده‌اند.
وحید مژده، یک تن از مقام‌های پیشین طالبان نیز دعوت طالبان از شماری بانوان از پاکستان، ایران، اروپا و ایالات متحده ا در نشست قطر را تأیید و به عنوان نمونه از صوفیه عمر یاد نموده است.
وی همچنین گفته که در این نشست به شماری از بانوان در افغانستان نیز پیشنهاد اشتراک در نشست قطر داده شده بود.
این مقام پیشین از ساهره شریف، نمایندۀ مردم در مجلس نمایندگان نیز نام می‌برد که دعوت طالبان را پذیرفته بود. نشست صلح قطر قرار بود از 19 تا 21 اپریل برگزار شود، اما پس از اختلاف‌ها میان حکومت افغانستان و دولت قطر، لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала