تاکید اتحادیه اروپا و امریکا برای آغاز سریع مذاکرات بین‌الافغانی

© Sputnik / Khaibar Akifiنشست بین‌الافغانی در مسکو
نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندههای ویژه کشورهای اروپایی و امریکا برای افغانستان، در دیداری که در لندن داشتند، خواستار برگزاری هر چه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت امور خارجه بریتانیا، امروز (چهارشنبه، ۲۴ اپریل) به ابتکار گارت بیلی، نماینده ویژه نخست‌وزیر بریتانیا، نماینده‌های ویژه بریتانیا، آلمان، ایتالیا، ناروی، امریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا برای افغانستان، دیدار و گفتگو نمودند.

دیپلومات‌های مذکور تاکید کرده اند که "هیچ صلحی بدون توافق میان خود افغان‌ها وجود نخواهد داشت".

وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از گفت و گوی بین الافغانی حمایت می کند

در اعلامیه مشترک اشتراک‌کنندگان این نشست آمده است: "این نیاز به برگزاری گفتگوهای اختصاصی میان تحریک طالبان، حکومت افغانستان و افغان‌های دیگر که منجر به مذاکرات بین‌الافغانی شود، دارد".

نمایندگان ویژه این کشورها برای افغانستان گفته اند که مذاکرات بین‌الافغانی باید هرچه زودتر با هدف دستیابی به توافقنامهٔ سیاسی برای آینده افغانستان، آغاز شود".

اشتراک‌کنندگان این نشست از طالبان خواسته اند تا تمام روابط شان را با گروه القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی بین‌المللی قطع کنند و در راستای اینکه القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان برای تهدید کشورهای دیگر و یا حمله بر آنها، استفاده نکنند، قدم‌های مشخص بردارند.

قابل ذکر است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در نشست سه جانبه درمورد افغانستان با نماینده‌های ویژهٔ روسیه و چین، در مسکو اشتراک ورزد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала