استقبال کرزی از کنفرانس سه جانبه مسکو در مورد افغانستان

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی
کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور، از کنفرانس سه جانبه که قرار است فردا، به اشتراک روسیه، ایالات متحده و چین در مورد صلح افغانستان در مسکو برگزار شود، استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان، که در کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو حضور دارد، در سخنرانی خود ضمن استقبال از نشست سه جانبه امریکا، روسیه و چین در مسکو، در رابطه به صلح افغانستان ، آنرا یک گام مثبت برای کمک در جهت تأمین صلح در افغانستان نامید.
کنفرانس سه جانبه روسیه، ایالات متحده و چین، قرار است فردا 25 اپریل در مسکو برگزار شود.
حامد کرزی گفت: علاوه بر این، ما شاهد دو کنفرانس مهم دیگر که از ماه نوامبر سال گذشته در مسکو آغاز شد، این همکاری در روند صلح ادامه دارد. این کنفرانس که در آ« روسیه، ایالات متحده و چین شرکت دارد، زمینه را برای حل مسئله صلح افغانستان فراهم می آورد. کرزی برای موفقیت این کنفرانس ابراز امیدواری کرد.
رئیس جمهور سابق افغانستان در کنفرانس امنیتی در مسکو گفت: " ما به نشست آینده نمایندگان ویژه روسیه، ایالات متحده و چین و همچنان اتحادیه اروپا در مسکو لبیک می گوییم و از آن استقبال می کنیم."
به گفته وی، نشست روز پنجشنبه در مسکو یک رویداد برجسته است. او گفت: "من امیدوارم که یک سیاست مشترک در مورد صلح در پایان این نشست رویکار گرفته شود و من روی همین موضوع حساب می کنم.
کرزی همچنین خاطر نشان کرد که او در مورد وضعیت آینده در کشور خوشبین است. او افزود که او از ابتکارات اخیر روسیه و ایالات متحده برای حل و فصل اوضاع در افغانستان استقبال می کند.
نشست امنیت بین المللی با مشارکت بیش از 1000 تن از صد کشور جهان از جمله بیش از 30 وزیر دفاع برای بررسی مسائل امنیت بین المللی به ویژه اوضاع خاورمیانه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала