رهبر کوریای شمالی وارد روسیه شد

© REUTERS / KCNAرهبر کوریای شمالی وارد روسیه شد
رهبر کوریای شمالی وارد روسیه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی امروز صبح (چهارشنبه) برای دیدار با ولادیمیر پوتین در ولادیووستوک وارد روسیه شد.

 به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، صبح روز چهارشنبه با قطار ضد گلوله خود وارد مرز‌های روسیه شد. وی قرار است روز پنج شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ولادی‌وستوک دیدار کند.
رسانه ها گزارش دادند که به کیم جونگ اون در ایستگاه راه آهن "هاسان" و پس از خروج از مرز گل، نان و نمک داده شده است. 

رسانه‌های رسمی کوریای شمالی نیزتصاویری از کیم جونگ اون، رهبراین کشور رادر حالی که گارد احترام به وی خوشامدگویی می‌گویند و مردمی که برایش گل تکان می‌دادند، منتشر کرده است.
والی منطقه پریموریای روسیه،اولیگ کوژمایکو نوار ویدیویی کوتاهی را در اینستاگرام منتشر نموده است. دراین سفر رهبر کوریای شمالی را وزیر امور خارجه و معاون نخست وی، همراهی می کنند.
علاوه بر والی پریموریا، ایگور مارگولوف؛ معاون وزارت امور خارجه روسیه، سفیر روسیه در پیونگ یانگ، الکساندر ماتسیگور، از رهبر کوریای شمالی استقبال نمودند.
به گفته مقام های کرملین، نشست روز پنجشنبه روی برنامه اتمی کوریا شمالی تمرکز خواهد داشت.  

سفر رهبری کوریای شمالی به روسیه دو ماه پس از دومین دیدارش با ترامپ در هانوی صورت گرفته است.
برخی از کارشناسان می‌گویند که کیم جونگ اون شاید تلاش کند تا روابطش با روسیه و چین را همزمان با ناامیدی در فقدان اقدامی از سوی امریکا تقویت کند.
در ولادی‌وستوک به عنوان مهمترین بندر روسیه در اقیانوس آرام که تنها چند صد کیلومتر با مرز کوریای شمالی فاصله دارد، پرچم‌های روسیه و کوریای شمالی پیش از این نشست به چشم می‌خورد. گفته می شود که نشست میان پوتین و کیم جونگ اون با دیدار میان آن‌ها آغاز خواهد شد و پس از آن شکل گسترده‌تری خواهد گرفت. جزئیات بیشتر تا هنوز معلوم نیست. قرار نیست هیچ بیانیه مشترکی صادر و هیچ توافقی امضا شود.
این نخستین سفر از سوی یک رهبر کوریای شمالی به روسیه از زمان سفر کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون در سال 2011 به این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала