هشدار ترکیه: جنگنده دیگری جایگزین F – 35 می‌کنیم

© Flickr / Lockheed Martinاف-35 امریکایی
اف-35 امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به ایالات متحده هشدار داده است که کشورش جایگرین دیگری را به جای F – 35 آن کشور پیدا خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هشدار داد که در صورت امتناع امریکا از ارائه جنگنده نسل پنجم F-35 ترکیه، نیاز به هواپیمای این کلاس را در کشور دیگری تامین خواهد کرد.
واشنگتن تهدید نموده که انقره را به دلیل خرید سیستم دفاع ضد راکتی S-400 روسی از خرید F-35 محروم خواهد کرد. 

پاسخ ترکیه به مجازات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ ترکیه به مجازات امریکا

رییس دستگاه دیپلماسی ترکیه گفت: در خصوص برنامه ساخت جنگنده های اف 35، ما شریک آمریکا در این طرح هستیم و برای این منظور مبالغ هنگفتی پرداخت کرده ایم.
چاووش اوغلو بدون اشاره به کشوری خاص برای تأمین جنگنده مورد نظر ترکیه در صورت انصراف آمریکا از فروش F — 35 ، گفت: در صورتی که دریافت این جنگنده از امریکا سخت تر شود، مجبور خواهیم شد نیازمان را از جای دیگری که فناوری های بهتری در اختیار ما قرار می دهند، تأمین کنیم.
این سخنان وزیر امور خارجه ترکیه پس از آن مطرح می شود که رسانه های این کشور پیشتر اعلام کرده بودند؛ در صورتی که آمریکا حاضر به فروش جنگنده های F — 35 نشود، آنکارا می تواند جنگنده های «SU-57» روسیه را خریداری کند.
واشنگتن شرط فروش هواپیماهای نسل پنجم 'اف 35' و سیستم ضد راکتی پاتریوت به انقره را انصراف این کشور از خرید سیستم راکتی دفاع هواییS — 400 روسیه اعلام کردند؛ موضوعی که تاکنون مقام های ترکیه ای آن را نپذیرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала