افشأ علت اصلی سقوط هواپیماهای امریکا در افغانستان

© Photo / U.S. Air Force/ Bobbi Zapkaافشآ علت اصلی سقوط هواپیماهای امریکا در افغانستان
افشآ علت اصلی سقوط هواپیماهای امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستگاه کشف دافع هوا روسیه علت اصلی سقوط هواپیماهای امریکائی در افغانستان می باشد.

اسپوتنیک به نقل از avia.pro ، از آغاز سال جاری تا کنون سه هواپیمای بدون سرنشین امریکائی در افغانستان سقوط نموده است. امریکای ها علت سقوط هواپیما های خود را ناشی از عوارض تخنیکی میدانند، اما متخصصین به این نظراند که علت اساسی سقوط هواپیما های نظامی امریکا در افغانستان، دستگاه کشف رادار روسی نوع 1L222 میباشد.
این دستگاه توانائی کشف اهداف هوائی، مبارزه رادیوالکترونیکی و فشار رادیوالکترونیکی براهداف هوائی را دارد.
یک تن از تحلیل گران می گوید: "زمانیکه 3 هواپیمای بدون سرنشین امریکائی درجریان سه ماه اخیر سقوط می نماید، این خود سوال را مطرح می نماید که شاید سقوط این هواپیما ها تصادفی نه، بلکه سیستمی باشد. ممکن افغانها دستگاه دافع هوا روسیه منجمله سیستم دافع هوا نوع L2221 را در دسترس خود داشته باشند".
بعضی از کارشناسان به این نظر اند که قبلاً ایران توانسته بود هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 Reaper را کشف نمایند. ممکن دستگاه های دافع هوا خود را در دسترس افغانهای مسلح ضد دولت قرار داده باشند و یا خود ایرانی ها در سقوط هواپیماهای امریکائی در افغانستان مستقیم سهم داشته باشند. زیرا طیارات امریکائی ساقط شده در نواحی هلمند صورت گرفته که ایران میتواند از قلمرو خود با استفاده از دستگاه L222 1هواپیما های مافوق الذکر امریکا را کشف و ساقط نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала