واکنش کابل به نشست سه‌جانبه مسکو در مورد صلح افغانستان

© Sputnik / Maud Startواکنش کابل به نشست سه‌جانبه مسکو در مورد صلح افغانستان
واکنش کابل به نشست سه‌جانبه مسکو در مورد صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان، نشست سه جانبۀ ایالات متحده امریکا، روسیه و چین را در ایجاد اجماع منطقه‌یی و جهانی برای صلح افغانستان مؤثر خواند و از آن حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجۀ جمهوری اسلامی افغانستان در برنامه "حسابدهی حکومت و ملت" به خبرنگاران گفت که این گونه نشست سه جانبه، قبلاً نیز برگزار شده و افغانستان همواره بر ایجاد اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی برای حل منازعه در این کشور تأکید کرده است.

نشست سه جانبه صلح افغانستان امروز در مسکو برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
نشست سه جانبه صلح افغانستان امروز در مسکو برگزار می‌شود

او گفت: "طبعاً آجندای این نشست پروسه صلح افغانستان است و ما از تلاش‌های قدرت‌های منطقه و بین‌المللی در آوردن صلح و ثبات در افغانستان استقبال می‌کنیم و مطمین استیم که نتیجۀ این نشست‌ها، ایجاد یک اجماع قوی بین‌المللی و منطقوی شود که در اثر از آن ما شاهد صلح و ثبات واقعی در افغانستان باشیم".

به باور وی، اگر اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی برای ختم جنگ در افغانستان شکل بگیرد، کشورهایی که می‌خواهند به وسیلۀ حمایت از گروه‌های تروریستی به اهداف شان برسند، مؤفق نخواهند شد.

نمایندگان ویژه امریکا، روسیه و چین برای افغانستان امروز در مسکو گرد هم آمده و روی اوضاع افغانستان، مذاکرات هیات ایالات متحده امریکا با طالبان در دوحه و همچنان دورنمای آغاز پروسه آشتی ملی در افغانستان بحث می‌کنند.

این دومین نشست سه جانبه واشنگتن، مسکو و بیجینگ در مورد صلح افغانستان است. سال گذشته نیز این نشست در کابل برگزار شد که نمایندۀ افغانستان نیز در آن حضور داشت.

قبل از این، حامد کرزی، رئيس جمهور پیشین افغانستان نیز از برگزاری نشست سه جانبه روسیه، چین و امریکا درمورد صلح افغانستان، استقبال کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала