چطور امریکا قادر به شناسایی جاسوس دوجانبه خود شد؟

© AFP 2023 / LUKE FRAZZAچطور امریکا قادر به شناسایی جاسوس دوجانبه خود شد؟
چطور امریکا قادر به شناسایی جاسوس دوجانبه خود شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلدریچ ایمس جاسوس اتحاد جماهیر شوروی و افسر در سازمان سیا امریکا در سال 1994 به دلیل این که اتحاد جماهیر شوروی جوسوسان امریکایی را یکی پی دیگر دستگیر می‌کردند شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، ویچسلاو تروبنیکف، رئیس پیشین سازمان اطلاعات خارجی روسیه (از سال 1996 تا سال 2000 میلادی) می‌گوید که دستگیری آلدریچ ایمس جاسوس دوجانبه امریکا و اتحاد جماهیر شوروی به دلیل بیش از حد دستگیری و خنثی سازی جاسوسان امریکا توسط اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

تروبنیکف گفت: ایمس شبکه های جاسوسی که توسط امریکایی‌ها در سرزمین ما (اتحاد جماهیر شوروی) ایجاد شده بودند را افشا کرد. و کاگ‌ب به طور معمول این جاسوسان را پی یک دیگر دستگیر می‌کردند، در همین حال سازمان سیا و اف‌بی‌آی فهمیدن که اطلاعات نشت می‌شود. آهسته آهسته در دورن حلقه اطراف ایمس نفوذ کردند و بالاخره عامل اصلی را پیدا کردند.

این جنرال روسی می‌گوید ما در آن زمان احتمالا به دنبال نشان دادن این موضوع بودیم که چگونه ما قوی استیم، چگونه می‌توانیم جاسوس را افشا کنیم، اما منابع اطلاعات باید جدی حفظ شود.

آلدریچ ایمس متولد سال 1941 رئیس‌ پیشین سازمان سیا در بخش شوروی ایفا وظیفه می‌کرد از سال 1985 او برای شوروی و سپس در بخش اطلاعات خارجی روسیه کار می‌کرد. ایمس یکی از ارزشمندترین جاسوس در تاریخ اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی و روسیه نامیده می‌شود.

ایمس اسناد محرمانه ای را در مکان های مشخص شده قرار می‌داد تا ماموران کا‌گ‌ب بعدأ آن ها را بردارند. علاوه بر این وی هویت تمام جاسوسانی که در خاک اتحاد جماهیر شوروی برای ایالات متحده خبرچینی می کردند را نیز در اختیار آن ها قرار داد که به دستگیری و اعدام فوری این افراد منجر شد.

در ماه فبروری سال 1994 اف‌بی‌آی آلدریچ ایمس را دستگیر کرد. او اکنون در حال سپری کردن دوران حبس ابد خود در زندان فدرال پنسیلوانیا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала