کرزی: در مورد پیامد جرگه صلح شک دارم

© Sputnik / Alexandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: در مورد پیامد جرگه صلح شک دارم
کرزی: در مورد پیامد جرگه صلح شک دارم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که زمان برگزاری لویه‌ جرگه مشورتی صلح درست نیست و در مورد هدف برگزاری آن نیز شک دارد.

آقای کرزی در حاشیۀ هشتمین دور کنفرانس بین‌المللی امنیت در مسکو، در یک گفتگوی ویژه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که جرگه باید یا در آغاز مذاکرات امریکا با طالبان برگزار می‌شد، یا پس از مشخص شدن نتایج آن. آقای کرزی گفت:

«بهتر این می‌بود که این جرگه زمانی دایر می‌شد که امریکایی‌ها اعلام کوشش صلح خود را کرده بودند، آن شش ماه پیش بود، اگر آنوقت دایر می‌شد و بر کوشش‌های امریکا تبصره می‌شد و خواسته‌های مردم افغانستان در آن مطرح می‌شد و از طریق فیصله جرگه مردم افغانستان ما دخیل این مذاکرات با امریکا و جهان و مذاکرات بین‌الافغانی می‌شدیم، بسیار بهتر بود، حالا این جرگه در وسط راه است، به همین دلیل بعضی‌ها شک دارند، خودم شک دارم که جرگه‌یی که در وسط راه فرا خوانده شده آیا باعث بهبود پروسه صلح می‌شود و یا باعث تاخیر پروسه صلح می‌شود».

آقای کرزی با بیان اینکه برای شرکت در این نشست رأی‌زنی خواهد کرد، افزود که وقتی همکار مهم حکومت ما داکتر عبدالله عبدالله از این جرگه حمایت نمی‌کند نشان می‌دهد که جرگه در فضای اتحاد و اتفاق برگزار نمی‌شود.

نسخۀ کامل این گفتگو به صورت ویدیویی و نوشتاری به زودی از اسپوتنیک افغانستان نشر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала