اشرف غنی: رئیس جمهور باقی می مانم

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی: رئیس جمهور باقی می مانم
اشرف غنی: رئیس جمهور باقی می مانم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان می گوید که که تا انجام انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور افغانستان باقی می مانم.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در واکنش به خواست برخی سیاسیون و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای کناره گیری رهبران حکومت وحدت ملی پس از اول جوزا اعلام کرد که تا انجام انتخابات ریاست جمهوری، او به عنوان رئیس جمهور افغانستان باقی می ماند.
رئیس جمهور افغانستان که امروز در مراسم افتتاح پارلمان صحبت می‌کرد گفت: نظام جمهوریت تداوم خواهد داشت و این ملت سزاوار عزت است نه سرافکندگی؛ این ملت به دشمن سرخم نخواهد کرد و ذلت را نخواهد پذیرفت.
وی افزود: آنهایی که با پخش ابهام، شک و بدگمانی در پی تضعیف وثیقه ملی ما یعنی قانون اساسی هستند، نزدیک کودتا چیانند ولی با رفتار نرم.
اشرف غنی تصریح کرد: اینها نمی دانند که هر بار کودتا چه هزینه بزرگی برای ملت به بار آورده است. من به آنها می گویم که عصر کودتا پایان یافته است.
رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد: من تا انجام انتخابات شفاف و سراسری در کشور رئیس جمهور هستم و مسئولیت های حساس و خطیر بر دوش دارم. من سرقوماندان اعلی قوای مسلح هستم و در شرایط حساس کنونی خبرگیری از سربازان دلیر ما جزئی از مسئولیت های من است.
پیش از این یازده تیم انتخاباتی اعلام کرده اند که دوره کار حکومت وحدت ملی در اول جوزا ۱۳۹۸ به پایان می‌رسد و پس از این باید یک حکومت سرپرست ایجاد شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала