ایران آماده است با امریکا مذاکره کند

© Cla78ایران آماده است با امریکا مذاکره کند
ایران آماده است با امریکا مذاکره کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران در برابر فشارهایی که قرار است در ماه می علیه آن وضع شود سکوت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا؛ روزنامه العرب چاپ لندن در تحلیلی به قلم محمد قواص نوشت که در ماه مارچ گذشته خبری منتسب به نواف الموسوی، نماینده حزب الله در پارلمان لبنان منتشر شد که بر اساس آن اعلام شد که و این کشور به دنبال پاسخ نظامی علیه اسرائیل و آمریکا برای مقابله با تحریم‌هایی است که هدف آن ها به صفر رساندن صادرات نفتی ایران است.
نویسنده این گزارش مدعی شد که ایران خواستار مذاکره است و بدون هیچ قید و شرطی به میز مذاکرات خواهد رفت، ایرانی‌ها آماده مرحله جدیدی از مذاکرات هستند.
در این تحلیل با ادعای اینکه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حال آماده شدن برای مذاکرات هستند آمده است: روی آوردن ایران به مذاکرات تنها از سخنان حسن روحانی آشکار نشد بلکه به وجود آمدن روابط گسترده میان عراق و عربستان نیز نشان دهنده این امر است. سفر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به همراه یک هیأت بزرگ به ریاض بی دلیل نیست و چه بسا به خواسته ایران این کار را انجام داده است. برای هر کارشناسی روشن شد که تهران در حال مذاکره با ریاض از طریق بغداد است و ریاض نیز درهایش را بر روی بغداد باز کرده است.
نویسنده معتقد است که ایران شکست نخواهد خورد و هیچ کس شکست آن را نمی‌خواهد، حتی آمریکا نیز خواهان سقوط نظام تهران نیست و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بارها اظهاراتی داشته است که مفاد آن قانع کردن ایران برای مذاکره به منظور مقابله با سیاست‌های خارجه ایران، بازنگری در توافق هسته‌ای و همچنین مساله موشک‌های بالستیک است، درواقع آنها می‌خواهند صدور انقلاب ایران به کشورهای دیگر را ممنوع کنند. تهران نیز خود از این مساله مطلع است و می‌داند که دنیا به دنبال سقوط نظام آن نیست.
در بخش دیگری از این تحلیل‌ آمده است: حسن روحانی چند روز پیش اعلام کرد که ایران مذاکرات را می‌پذیرد، چند ماه پیش نیز حزب الله لبنان اظهارات نماینده اش مبنی بر پاسخ نظامی ایران را رد کرد. تهران پیام‌هایش را فرستاده است و مفاد آنها این است که درگیری و جنگ بسیار دور است و مذاکرات و زمان معامله بسیار نزدیک است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала